زرتشتیان شیراز تیروبادهای خود را به باد سپردند

زرتشتیان شیراز دستبندهای «تیر و باد» خود را به باد سپردند.

زرتشتیان دستبند تیر و باد را که از هفت نخ رنگی بافته می‌شود، همزمان با جشن تیرگان یعنی روز تیر ایزد از ماه تیر بر دستان خود می‌بندند و در طول ده روز آن را با خود به همراه دارند. تا این‌که در روز باد ایزد که برابر است با ۱۹ تیر ماه آن را باز می‌کنند و به باد یا به آب روان می‌سپارند. زرتشتیان شیراز نیز به این رسم همه ساله، امسال نیز در محل کوهپایه‌ی شیراز گردهم آمدند. 

فرتور از شهرام پور دهی است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

یک پاسخ

  1. آقای پوردهی ممنون از عکسهای زیباتون و امیدوارم کوچولوی نازتون زیر سایه شما سالیان سال جشن تیرگان رو جشن بگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *