لوگو امرداد

سپند بلندی؛ برگزیده استانی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی البرز

سپند بلندیسپند بلندی با برگزیده شدن در نخستین دوره مسابقه‌های ادبیات و علوم انسانی پژوهش‌‌سراهای دانش‌آموزی استان البرز به مرحله کشوری این جشنواره‌ی علمی-پژوهشی راه یافت.

سپند بلندی برگزیده‌ی مرحله استانی در رشته‌ی ادبیات و علوم‌انسانی، بخش قصه‌گویی و نقالی با کسب امتیاز ارزیابی جشنواره علمی–پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی سال تحصیلی 99-1398، توانست به مرحله‌ی کشوری راه یابد.

مسابقه‌های ادبیات و علوم انسانی با رویکرد قصه‌گویی و نقالی، روایتگری و داستان کوتاه ویژه‌ی دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی در پژوهش‌سرای کوثر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج به گونه مجازی برگزار شد. سپند بلندی، در مقطع تحصیلی دوره اول متوسطه، هنر نقالی بخش حماسی – پهلوانی شاهنامه فردوسی را در قالب فیلم ویدیویی به نمایش گذاشت. برگزیدگان مرحله استانی به آموزش و پرورش استان گلستان، قطب کشوری ادبیات و علوم انسانی مستقر در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آزاد شهر معرفی می‌شوند.

این نوجوان شاهنامه‌خوان از هموندان پیوسته‌ی گروه نقالی و شاهنامه‌خوانی زرتشتیان ایران به استادی و سرپرستی موبدیار پریا ماوندی است. وی در مسابقه‌های شاهنامه‌خوانی در مرحله کشوری و در سطح مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، جایگاه نخست را به دست آورد.
دستیابی به رتبه‌ی دوم در رشته‌ی مشاعره‌ی مسابقه‌های فرهنگی و هنری دانش‌آموزان منطقه ۱ کرج از دیگر افتخارات شایان یادآوری سپند بلندی است. سپند فرزند آنیتا امجد و موبد تورج بلندی، در پایه‌ی هشتم دبیرستان دوره‌ی اول استعدادهای درخشان شهید باهنر کرج مشغول به تحصیل است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07