لوگو امرداد

واپسین وضعیت عبدالمجید ارفعی در بیمارستان

arfaeiدر روزهای گذشته خبرهای ناخوشایندی از  وضعیت جسمی دکتر عبدالمجید ارفعی، پژوهش‌گر و استاد زبان های باستانی به گوش می‌رسید که دوست‌داران وی را نگران کرده بود. اکنون یکی از نزدیکان و دوستان عبدالمجید ارفعی گفت: وضعیت این متخصص زبان‌های باستانی خوشبختانه پایدارتر شده و اکسیژن خون او که نوسان داشت، تا اندازه‌ای کنترل شده است.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، عبدالمجید ارفعی در هفته‌ی گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده و به دلیل بدتر شدن حالش و افت اکسیژن خون، از آدینه، دوم آبان‌ماه 1399 خورشیدی، در بیمارستان مسیح دانشوری تهران و در بخش مراقبت‌های ویژه، بستری شده است.
هادی صدیقی با گفتن این‌که سطح اکسیژن خون ارفعی دچار نوسان شده بود و نزدیک به ۷۰ درصد افت داشت، گفت: «خوشبختانه امروز سطح اکسیژن خون وی بالای ۸۰ نگه داشته شده و تا اندازه‌ای کنترل شده است».
او با سپاسگزاری از همراهی کادر بیمارستان مسیح دانشوری برای رسیدگی کامل به پروفسور ارفعی، افزود: «او حالش پایدارتر شده و اکنون زیر اکسیژن است».
به گفته‌ی صدیقی، همسر عبدالمجید ارفعی، ماه‌سیما فاتحی، نیز که به دلیل ابتلا به کرونا دچار افت اکسیژن خون است، یکشنبه، چهارم آبان در همان بیمارستان بستری شده است.

عبدالمجید ارفعی پژوهشگر و متخصص زبان‌های باستانی اکدی و ایلامی، ایلام‌شناس و از واپسین بازماندگان مترجم خط میخی ایلامی در جهان و از مهم‌ترین کتیبه‌خوانان ایرانی است. برخی از لوح‌های گلی تخت‌جمشید با کوشش وی ترجمه شده ‌است.

عبدالمجید ارفعی نخستین مترجم استوانه‌ی کوروش بزرگ از زبان اصلی بابلی‌نو به فارسی است. او در سال ۱۳۹۴ خورشیدی، جایزه‌ی سرو ایرانی، در زمینه‌ی میراث فرهنگی را به عنوان یک عمر کوشش فرهنگی دریافت کرد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. با آرزوی سلامتی هرچه زودتر برای استاد عزیز و مهربانمان

  2. امیدوارم هرچه زودتر حال آقای دکتر عبدالمجید ارفعی بهبود کامل یابد و دل عزیزان و دوستدارانش شاد شود.

  3. با آرزوی تندرستی برای این خداوندگار
    به امید آنکه هزارن هزار ارفعی و شجریان و کزازی بیایند و یکی از میان ما نرود

  4. آواتار دکتر سید محمد علی قدیری اصلی استاد دو رشته باستان شناسی و تاریخ ایران باستان دکتر سید محمد علی قدیری اصلی استاد دو رشته باستان شناسی و تاریخ ایران باستان گفت:

    سلام بر شما و خسته نباشید خدمت شما دوستان امیدوارم که خداوند بزرگ همه بیماران و بویژه استاد عزیزم و همکار بزرگ و بزرگوارم جناب پرو فسور عبدالمجید ارفعی را سلامتی و تندرستی کامل عطا بفرماید سپاس از خبر رسانی شما دکتر سید محمد علی قدیری اصلی K.H

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04