لوگو امرداد

جوانان زرتشتی راه‌یافته به دانشگاه‌های سراسری کشور

سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج نهایی آزمون سراسری سال 99 را در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، هنر، زبان و علوم انسانی را منتشر کرد و دانش‌آموزان زرتشتی به موفقیت دست یافتند. «امرداد» بر آن است تا نتیجه‌ی کوشش‌ها و راهیابی به دانشگاه‌های سراسری کشور را بازتاب دهد

فروزان ایرجیفروزان ایرجی، رشته مهندسی کامپیوتر صنعتی شریف تهران پذیرفته شده است. در آزمون سراسری 1399 رتبه‌ی ۱۵ منطقه و ۴۸ کشوری رشته در گروه آزمایشی علوم ریاضی و ۲۷ منطقه و ۶۲ کشوری در رشته‌ی زبان‌های خارجی را به دست آورده است.

فروزان فرزند سیما آسمانی و کورش ایرجی، زاده‌ی ۱۱ اسفندماه ۱۳۸۰، دوران متوسطه‌ی دوم را در دبیرستان فرزانگان یزد گذرانده و با معدل 19.9 در رشته‌ی ریاضی فیزیک فارغ‌التحصیل شده است. از کلاس‌های آمادگی کنکور بهره نگرفته و تنها در آزمون‌های آزمایشی درون دبیرستان شرکت کرده است. پایه‌ریزی درس‌خواندن برای موفقیت در آزمون سراسری با رتبه‌ی برتر را از تابستان سال دهم تحصیلی آغاز کرده است.
این جوان موفق با بیان این که عمیق، دقیق درس خواندن و پا‌به‌پای آموزگار پیش رفتن از نکته‌های موفقیت است، از چگونگی درس خواندن موثر می‌گوید:  یادگیری همزمان با آموزش آموزگار سر کلاس، از نکته‌های مهم و تاثیرگذار  است. سالی که آزمون سراسری در پیش است، باید در آزمون‌های آزمایشی بدون در نظر گرفتن نام موسسه شرکت کرد و هماهنگ با برنامه‌ریزی‌های آزمون آزمایشی به پیش رفت. شرکت در آزمون‌های آزمایشی به برنامه‌ی درس خواندن نظم می‌دهد و باعث پیوستگی در یادگیری می‌شود. هر دانش‌آموز نسبت به شرایط خودش برنامه‌ریزی درسی را تنظیم کند. از هر درس دو کتاب تست را کامل دوره کرده‌ام.

 

کیاناکیانا نمیرانیان، رشته‌ی پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی البرز پذیرفته شده است. وی در آزمون سراسری سال 99، رتبه ۷۱۵ گروه آزمایشی علوم تجربی و رتبه ۲۱ گروه آزمایشی زبان‌های خارجی را به دست آورده است.

کیانا، زاده‌ی سال ۱۳۸۱، فرزند مهرتاج یزدانی و کورش نمیرانیان، دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی علوم‌تجربی از دبیرستان فرزانگان ۳ شهر کرج است. او با دلبستگی به زبان خارجی گواهی مهارت در این رشته را هنگامی که دانش‌‌آموز متوسطه‌ی اول بوده دریافت کرده و این مهارت را تنها با خواندن کتاب‌ به زبان اصلی فراگرفته است. خواندن کتاب‌ به زبان اصلی، سپری کردن زمان فراغت را برای او لذت‌بخش می‌کند و با شیوه‌‌ی نگارش نویسنده‌ی اصلی آشنا می‌شود، چرا که بر این باور است، ترجمه احساس نویسنده را نمی‌تواند انتقال د‌هد.
کیانا درباره‌ی شیوه‌ی درس خواندن و رسیدن به موفقیت می‌گوید: از دید من، مهم‌ترین عامل کیفیت خواندن است. حتا با ساعت مطالعه‌ی کم هم می‌شود موفق بود، چنانچه مطالعه بهترین کیفیت را داشته باشد. همیشه در دوران تحصیل بر روی این نکته که هرکاری را با کیفیت و هوشمندانه انجام دهم تاکید می‌کردم. حتا اگر کمترین زمان را برای کاری می‌گذاشتم، می‌کوشیدم در همان زمان بازده دو برابری نسبت به دیگرانی داشته باشم که شاید زمان بیشتری را برای انجام کار اختصاص می‌دهند.
وی درباره‌ی آزمون سراسری امسال با شرایط ویژه‌ی پیامد فراگیری کرونا، می‌گوید: کنکور امسال بی‎سابقه بود. روند درس خواندن خیلی سخت و فرساینده گذشت. بلاتکلیفی‌هایی که پیش آمد، بی نظمی‌ها در روند آموزش، اضطراب و تنشی که به شوند شرایط سخت تحمل می‌کردیم، به راستی خسته‌کننده بود. داوطلبان آزمون فشار خیلی زیادی رو تحمل می‌کنند اما امسال این فشار چندین برابر بود. شنیدن خبرهای بد کاملا افسرده کننده بود. نمی‌توان شرایط خاص امسال را توصیف کرد.
مهم‌ترین دوره‌ی سال تحصیلی غیرحضوری درس خواندیم که به اندازه‌ی کلاس حضوری کیفیت آموزش و یادگیری نداشت. بی‌گمان همگی خودجوش کوشیدیم و به توانایی‌های خودمان تکیه کردیم. نخستین سالی بود که تحصیل در مدارس مختلف هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشت. همه‌ی درس‌ها را از روی کتاب خواندیم.

کیانا نمیرانیان، افزون بر موفقیت در تحصیل در رشته‌ی هنری تکنوازی نی نیز به جایگاه نخست کشوری دست یافته است.

همکیشان می‌توانند از راه‌های ارتباطی هفته‌نامه‌ی خبری-فرهنگی امرداد، ایمیل به نشانی [email protected] یا نشانی تلگرام Amordadpayam@ و یا از راه پیام‌رسان واتساپ و تلگرام امرداد به شماره‌ی 09198040593 موفقیت‌های خود را بازتاب دهند.

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. با تبريك و تهنيت به جوانان برجسته و موفق زرتشتي كه در رشته هاي دشوار ولي پرطرفدار و موثر قبول شده و تحصيل خواهند كرد. به خصوص در انتظار ورود خانم ايرجي در دانشگاه صنعتي شريف هستيم. باعث افتخار جامعه زرتشي است. براي هر دو و سير قبول شدگان آرزوي موفقيت و تندرستي دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-12