لوگو امرداد

پذیرش میترا خسروی در آزمون دکترای تخصصی

میترا خسروی ادبیات2میترا خسروی شریف‌آبادی در آزمون دکترای تخصصی رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی پذیرفته شد.

میترا خسروی شریف‌آبادی با موفقیت در آزمون دوره‌ی دکترای تخصصی سال 1399 توانست در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد کرمان پذیرفته شود.
وی دانش‌آموخته‌ی کارشناسی و کارشناسی‌ارشد زبان و ادبیات فارسی است و در جایگاه دبیر زبان و ادبیات فارسی در دوره‌ی متوسطه‌ی دوم مدارس شهر کرمان و نیز آموزگار دینی دانش‌‌آموزان زرتشتی کرمان به آموزش می‌پردازد.

شرکت در دوره‌ی عالی آموزش‌های مجازی و گذراندن دوره‌های آن زیر نگرش کارگروه دینی، داشتن چهار مقاله در مجله‌ی اشا کرمان و مجری دو بزرگداشت فردوسی در کرمان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ از دیگر فعالیت‌های وی است. همچنین برگزارکننده‌ی نشست‌های شاهنامه‌خوانی زرتشتیان کرمان است که از سال 1396 تا 1398 حضوری برگزار شده و سال 1399 به شیوه‌ی مجازی پیگیری می‌شود.

میترا خسروی فرزند پریوش کریمدادی و دینیار خسروی شریف‌آبادی زاده‌ی تهران، دلبسته‌ی میهن، فرهنگ و ادبیات نیاکانی است و پایان‌نامه‌ی کارشناسی‌ارشد خود را با پژوهش پیرامون آداب و رسوم فراموش شده‌ی زرتشتیان ارایه کرده است.

میترا خسروی، سرمایه‌گذاری روی علوم‌انسانی جامعه را برای پیشرفت آن جامعه بایسته می‌داند و می‌گوید: من عاشق ایران، آداب و رسوم، فرهنگ و ادبیات ایران و پیشینیانم هستم و در این میان شاهنامه فردوسی چون الماس می‌درخشد. ادبیات افزون بر نوازش روح و احساس، انسان بودن را هم می‌آموزد که این پایه و اساس، همه‌ی رشته‌هاست.
وی در ادامه از چگونگی دستیابی به موفقیت و از آرمان خود در آینده گفت: هر فردی که از اشویی پیروی کند، با برنامه‌ریزی و با نظم و قانون، با پیروی از راستی و اشا به هدف‌هایش خواهد رسید. آرزو دارم، افزون بر پیشرفت در رشته‌ی تحصیلی، یک گروه شاهنامه‌پژوهی به یاری فرهیختگانمان تشکیل دهیم و شاهنامه را از دیدگاه دانسته‌ها و دریافته‌ها با آموزه‌های اشوزرتشت هم‌پوشانی دهیم. امیدوارم به کوشش و همازوری هم‌دیگر، جامعه‌ای پویا، پیشرو و سربلند داشته باشیم و چون آب، پاک و در پویش باشیم.
از کسانی شویم که این زندگانی را تازه و جهان را نو می‌سازند. «گات‌ها»

همکیشان می‌توانند از راه‌های ارتباطی هفته‌نامه‌ی خبری-فرهنگی امرداد، ایمیل به نشانی [email protected] یا نشانی تلگرام Amordadpayam@ و یا از راه پیام‌رسان واتساپ و تلگرام امرداد به شماره‌ی 09198040593 موفقیت‌های خود را بازتاب دهند.

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. درود بر بانو میترا خسروی و با آرزوی پیروزی برای ایشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-25