لوگو امرداد

گزارش عملکرد بخش پروژه محور همایش مانتره

گزارش پروژه محور همایش مانتذهبخش جدیدی با عنوان بخش «پروژه محور» به بخش نوشتار گاتاشناسی مانتره 27 (نخستین دوره مجازی مانتره) افزوده شده است. با کمک این بخش همکیشانی که آشنایی کافی با روند مقاله‌نویسی ندارند، بتوانند به درستی مقاله خود را تکمیل کرده و افزون بر نوشتن مقاله خود با روند درست مقاله‌نویسی نیز آشنا شوند. شرکت‌کنندگان روند مقاله‌نویسی را با رهنمون استاد راهنما در 3 بخش می‌گذرانند. اکنون گردآوری اطلاعات در فاز نخست پروژه به پایان رسید. تیم گاتاشناسی مانتره 27، از عملکرد بخش پروژه محور گزارش ارایه کرده است.

پیرو گزارش برگرفته از تارنمای کانون دانشجویان زرتشتی، بخش نوشتار گاتاشناسی همایش مانتره تا پیش از امسال بدین گونه بوده است که شرکت‌کنندگان موضوعی در بخش جنبی و یا اصلی برمی‌گزیدند، در زمان معین شده در زمینه‌ی آن موضوع مقاله را می‌نوشتند و برای داوری می‌فرستادند. یکی از دشواری‌های کار که بسیاری از شرکت‌کنندگان با آن روبه‌رو بودند این بود که بسیاری تاکنون تجربه‌ی بایسته و بسنده در نوشتن مقاله نداشتند و با مراحل و شیوه‌ی مقاله‌نویسی آشنا نبودند. از این‌رو برای نوشتن مقاله خود به مشکل بر می‌خوردند و یا نمی‌توانستند مقاله خود را کامل بنویسند. از سویی با پدیداری کرونا چالش زیادی را برای فعالیت در بخش گاتاشناسی به‌وجود آورد که می‌توان وقت کمتر برای نوشتن مقاله و دسترسی محدودتر به منابع شفاهی و کتابخانه‌ای را نام برد از این‌رو تیم گاتاشناسی مانتره ۲۷ (نخستین دوره مجازی) برای چاره‌اندیشی، بخش جدیدی را با عنوان بخش “پروژه محور” به بخش نوشتار مانتره افزود.
هدف اصلی این بخش تبدیل روند مقاله‌نویسی به روندی آسان‌تر و مشخص‌تر است تا افرادی که آشنایی کافی با روند مقاله‌نویسی ندارند با کمک این بخش بتوانند به درستی مقاله خود را تکمیل کرده و افزون‌بر نوشتن مقاله خود با روند درست مقاله‌نویسی نیز آشنا شوند. روند این بخش بدین گونه بوده است: در آغاز کار تیم گاتاشناسی با کمک افراد متخصص موضوع‌هایی را برای این بخش برگزیدند و برای هر موضوع با کمک استاد راهنمای در پیوند با آن موضوع، مراحل کار را در ۳ فاز بخش‌بندی کرد. سپس موضوع‌ها با توضیح در دسترس همکیشان گذاشته شد تا به دلخواه خود، موضوعی را گزینش کنند. در ادامه کار تیم گاتاشناسی برای شرکت‌کنندگان جلسه‌ای توجیهی با استاد راهنما‌ها برگزار کرد و در این جلسه اساتید راهنما برای شرکت‌کنندگان موضوع و مراحل کار را به‌ طور کامل توضیح دادند. سپس هر شرکت‌کننده کار خود را آغاز کرد. شرکت‌کنندگان می‌بایست نتیجه‌ی کار خود را در ۳ فاز در قالب گزارشی به تیم گاتاشناسی تحویل دهند تا داوری‌ها در پیوست با آن انجام پذیرد. که در این راستا فاز اول (گردآوری اطلاعات) همه‌ی پروژه‌ها اجرا شده و شرکت‌کنندگان درحال سپری کردن فاز دوم هستند. پس از فاز دوم که همان تجزیه و تحلیل داده‌هاست، شرکت‌کنندگان به نتیجه‌گیری از داده‌ها می‌پردازند و در انتها تمامی شرکت‌کننده‌ها به‌‌گونه‌ی مجازی مقاله‌های خود را ارائه داده و به داوری گذاشته می‌شود. با افزودن این بخش امید است کمک شایانی به شرکت‌کنندگان مانتره در این شرایط بحرانی انجام شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30