لوگو امرداد

دومین مرکز دینی زرتشتیان در عراق گشایش یافت

مرکز زرتشتیان سلیمانیهمریوان نقش‌بندی مسوول روابط خارجی وزارت اوقاف حکومت اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا از گشایش دومین مرکز دینی زرتشتیان در سلیمانیه عراق خبر داد.

به گفته‌ی نقش‌بندی سازمان اوقاف عراق به شوند نبودن مالکیت ملک از سوی زرتشتیان با مجوز دادن به مرکز زرتشتیان مخالفت کرده است اما زرتشتیان برای انجام بایسته‌های دینی خود در اقلیم کردستان عراق مشکلی ندارند. او می‌افزاید مرکز جدید زرتشتیان در سلیمانیه اجاره‌ای است و فعلا نمی‌تواند پروانه‌های لازم را به دست آورد.

نقش‌بندی می‌افزاید که شمار زرتشتیان کردستان عراق بنابر باور زرتشتیان کردستان عراق 900 هزار تن است اما بنابر باور ما، دست‌کم 300 پیرو دارند؛ آمار رسمی درباره‌ی تعداد پیروان این دین نداریم.

گفتنی است سال گذشته نخستین مرکز دینی زرتشتیان در سلیمانیه عراق گشایش یافته بود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. جالب است که بقایای آتشکده ها و پیروان باستانی مزدیسنان در کشورهایی مانند روسیه، عراق و حتی چین پیدا و حتی شکوفا شده است. البته ترکیبی از کردها و ایزدیان و زرتشتیان هستند که ریشه های مشترک با زرتشتیان دارند. با گسترش روابط دوستانه با عراق و حسن نیت جمهوری اسلامی، شاید بتوان تورهایی به این مناطق داشت و پروژه های تحقیقاتی و اطلاع رسانی مشترک انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-03