لوگو امرداد

امروز سالگرد درگذشت ارباب اردشیر همتی در کرمان

ardeshir hematiآِیین سالگرد درگذشت روانشاد اردشیر همتی، نیک‌اندیش هازمان زرتشتی روز چهارشنبه، 24 شهریورماه 1395 خورشیدی برگزار می‌شود.

آیین اوستاخوانی سالگرد آن شادروان از ساعت 17 در تالار آتشکده‌ی کرمان آغاز می‌شود و همه‌‌ی زرتشتیان می‌توانند در آن باشنده باشند.

اردشیر همتی در سال 1275 در شهر کرمان دیده به جهان گشود و تحصیلات خود را با توجه به زمان فرا گرفت. او پس از پایان تحصیلات خود برای کسب‌وکار به شهر بم کرمان رفت. 

آن شادرون به شوند این که فرزندی نداشت، به همراه همسر خود تصمیم گرفت تا هزینه تحصیل چند تن از نونهالان پرورشگاه کرمان را پرداخت کند.

روانشاد اردشیر همتی پس از پرداخت هزینه‌ی تحصیل چند تن از کودکان پرورشگاهی، در سال 1336 مهدکودکی را پایه‌گذاری کرد که هم‌اکنون با نام دبستان اردشیرهمتی کرمان مشغول به کار است.

در سال 1343 نخستین تالار سرپوشیده‌ی کرمان را در زمین موقوفه‌ی انجمن زرتشتیان کرمان ساخت که هم‌اکنون در اختیار این انجمن است.

پایه‌گذاری  موسسه خیریه اردشیر همتی در سال 1348 خورشیدی، درمانگاه اردشیر همتی که در خیابان احمدی کرمان جای دارد و خوابگاه دانشجویی در خانه‌ی خود از دیگر اقدامات آن شادروان است.

روانشاد اردشیر همتی در روز 24 شهریورماه 1369 در کرمان چشم از جهان فرو بست.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09