لوگو امرداد

پخش زنده جشن اردیبهشتگان از اینستاگرام انجمن میراث فرهنگی زرتشتیان در فرانسه

photo 2021 04 18 16 38 51انجمن میراث فرهنگی زرتشتیان در فرانسه، همزمان با جشن اردیبهشتگان نشست برخط در اینستاگرام برگزار می‌کند.

این نشست به میزبانی انجمن میراث فرهنگی زرتشتیان در فرانسه و همزمان با خجسته جشن اردیبهشتگان برگزار خواهد شد.

موبد مهربان فیروزگری، موبد کورش نیکنام، موبد کامران جمشیدی، و گهرنازبانو پشوتنی در این برنامه باشنده خواهند بود.

جشن با سرایش اردیبهشت‌یشت با آوای موبد مهربان فیروزگری آغاز می‌شود. در بخشی از این نشست، موبد کورش نیکنام درباره چیستی انجمن میراث فرهنگی زرتشتیان در فرانسه سخن می‌گوید و بینندگان را با کارکرد این انجمن آشنا می‌سازد. همچنین موبد کامران جمشیدی در سخنانی پیرامون ارزشمندی جایگاه جشن اردیبهشتگان به گفت‌وگو می‌پردازد. گهرنازبانو پشوتنی، مشاور و کارشناس آموزش خانواده هماهنگی برنامه را بردوش دارد.

این برنامه روز اردیبهشت از ماه اردیبهشت در گاهشمار زرتشتی، برابر با پنجشنبه دوم اردیبهشت‌ماه 1400 خورشیدی که با 22 آوریل 2021 میلادی برابری می‌کند، ساعت 21:30 به زمان ایران، ساعت 19 اروپای مرکزی، از رویه‌ی اینستاگرامی پخش می‌شود.

ایران‌دوستان، دوستداران اندیشه‌ی اشو زرتشت و میراث فرهنگی نیاکانی، برای دیدن پخش زنده (:لایو) این نشست می‌توانید از نشانی www.instagram.com/Zoroastrian.fr همراه شوید.

انجمن زرتشتیان فرانسه برپایه‌ی پاسداشت از میراث فرهنگی نیاکان بنیاد شده است. در این راستا، با برپایی آیین‌ها، تراداد (:سنت)ها و جشن‌هایی که از کهن سرزمین ایران به یادگار مانده است، می‌کوشد گستره فرهنگی ایران را به جهانیان آشکار سازد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05