لوگو امرداد

بزرگداشت روز فردوسی در مرکز زرتشتیان کالیفرنیا

مرکز زرتشتیان کالیفرنیا بزرگداشت حماسه‌سرای بزرگ فردوسی را به روش زوم برگزار کرد.

برنامه بزرگداشت فردوسی فرزانه‌ی توس، با سرود ای ایران و سپس «خوان اشم وهو» آغاز شد. افشین سپهری، شاهنامه‌پژوه و گرداننده‌ی برنامه‌ با سخنان خود در این زمینه‌ آگاهی‌هایی را ارایه کرد. برنامه با خوش‌آمدگویی و سخنرانی مهناز دینیاری از هموندان گروه مدیران مرکز زرتشتیان کالیفرنیا پی گرفته شد. دکتر چایچی سخنران بعدی بود. سپس گروه هنر مرکز زرتشتیان کالیفرنیا به اجرا پرداخت و در ادامه دکتر کریمی حکاک سخنانی را بیان کرد. نقالی هنرمند گردآفرید با بازگویی داستان «دیدار رستم و تهمینه» ادامه بخش برنامه بود.
سپس نماهنگی از گروه کر ایرانی سیاتل به سرپرستی افشین سپهری پخش شد. گفت‌وکو‌ با دکتر خداداد کاویانی درباره‌ی کارهای فرهنگی ایشان بخش دیگری از برنامه را دربر گرفت. در بخشی دیگر مهربانو گودرز، با نام هنری «میما» از گروه هنر مرکز زرتشتیان کالیفرنیا به اجرای آواز سنتی پرداخت.
در ادامه، نیک‌اندیش جمشید کیخسرو شاهرخ نوه ارباب کیخسرو شاهرخ از سرگذشت ساخت آرامگاه فردوسی به سرپرستی ارباب کیخسرو سخن گفت.
سپس افشین سپهری از فعالیت‌های هفته‌نامه «امرداد» در زمینه‌ی گسترش فرهنگ ایرانی، شاهنامه و فردوسی سخن گفت و از دوستداران فرهنگ و آیین ایران‌زمین درخواست کرد تا هرکسی می‌تواند به این نشریه یاری‌رسانی کند. سپاسگزاری مهناز دینیاری از برگزارکنندگان و باشندگان، پایان‌بخش آیین بزرگداشت فردوسی، سخن‌سرای نامی ایران، در روز آدینه 24 اردیبهشت‌ماه 1400 خورشیدی برابر با ۱۴ می ۲۰۲۱ میلادی بود.

1 24 2 7 3 5 4 7 5 5 6 8 7 7 8 7 9 5 11 4 12 6 13 5 14 4 15 5 16 3 17 3فرتورها از مرکز زرتشتیان کالیفرنیا رسیده است.
1719

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. نمی‌دونستم ارباب کیخسرو در ساخت آرامگاه فردوسی نقش داشتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01