لوگو امرداد

پخش زنده آیین گهنبار پذیرشگاه پارسایی از اینستاگرام امرداد

WhatsApp Image 2021 05 17 at 14.48.34پخش زنده آیین گهنبار پذیرشگاه پارسایی، از اینستاگرام امرداد هم‌رسانی می‌شود.

با پایداری فراگیری کووید 19، انجمن زرتشتیان تهران، آیین ‌گهنبار به نامگانه‌ی مهربان جمشید پارسایی، بنیادگذار پذیرشگاه پارسایی را بدون باشندگی همکیشان برگزار می‌کند.

برای هم‌بهره شدن با آیین گهنبارخوانی پنجشنبه 30 اردیبهشت‌ماه 1400 خورشیدی از ساعت 17 با پخش زنده در رویه‌ی اینستاگرام امرداد به نشانی amordad.news همراه شوید.

زنده‌یاد مهربان جمشید پارسایی از دهشمندان زرتشتی است که در سال 1319 خورشیدی ساخت این مکان را آغاز و در سال 1321 خورشیدی آن را به نامگانه‌ی فرزند نوجوان خود، جمشید پارسایی، وقف انجمن زرتشتیان تهران کرد.
انجمن زرتشتیان تهران هر ساله همزمان با سالروز گشایش پذیرشگاه، با برگزاری آیین آفرینگان‌خوانی گهنبار توجی به نامگانه‌ی روانشاد مهربان جمشید پارسایی و همسر ایشان روانشاد شیرین خداداد پارسایی یاد نیک‌اندیشان را گرامی می‌دارد.
گهنبار توجی، از جشن‌های بیرون از چهره‌های گهنبار به شمار می‌آید. این گهنبار، هنگامی برپا می‌شد که نیاز به گردهمایی مردم و آگاهی آن‌ها از حال یکدیگر، بیش از پیش احساس می‌شد. گهنبارهای توجی به خواست مردم برگزار می‌شد تا از حال و روز یکدیگر آگاه شده، به یاری هم بشتابند و با همازوری و دادودهش نویدبخش آینده‌ای روشن شوند.
پدیداری ویروس ناشناخته گردهمایی را نشدنی کرده است.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05