لوگو امرداد

آیین پرسه همگانی اورمزد و تیرماه برگزار می‌شود

WhatsApp Image 2020 05 3انجمن زرتشتیان تهران، امسال به روال سال گذشته، آیین پرسه همگانی اورمزد و تیرماه را به شیوه‌ی مجازی برخط برگزار خواهدکرد.

پیرو آگاهی‌رسانی انجمن زرتشتیان تهران، آیین پرسه همگانی اورمزد و تیرماه در روز شنبه، 29 خوردادماه 1400 خورشیدی، بدون حضور همکیشان به گونه‌ی مجازی برگزار می‌شود.

همکیشان برای نام‌نویسی درگذشتگان خود در این آیین می‌توانند از تاریخ هشتم خوردادماه تا پایان وقت اداری 25 خوردادماه نام و نام‌خانوادگی، تاریخ درگذشت و تصویر روانشاد، به همراه تصویر رسید واریز مبلغ سیصدهزار ریال به کارت شماره ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۱۰۴۷۲۱ به‌نام انجمن زرتشتیان تهران را به شماره واتساپ ۰۹۱۲۲۸۹۸۴۲۴ پیام بفرستند و یا در ساعات کاری به دبیرخانه انجمن مراجعه کنند.

زرتشتیان در پرسه‌‌ی همگانی روز اورمزد از ماه تیر، برابر با ٢٩ خوردادماه، روان و فروهر جانسپاران راه میهن در جنگ ایران و توران به روزگار منوچهرشاه پیشدادی را گرامی می‌دارند و از خانواده‌های تازه‌روانان یاد می‌کنند.
در جنگ ایران و توران ایرانیان شکست سختی را پذیرفتند و بازپس نشستند. مرزها کوچک و خانه‌ها تنگ شد. ده روز پس از این، دهم تیرماه در روز تیر از ماه تیر که سیزدهمین روز ماه زرتشتی و دهمین روز از سالنمای رسمی کشور است، آرش کمانگیر جان در تیر می‌گذارد و مرزها را باز می‌گشاید.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04