لوگو امرداد

دکتر فرزانه گشتاسب سخنران همایش ملی «عالم ذرّ»

دکتر فرزانه گشتاسب، نویسنده و پژوهشگر زرتشتی در همایش ملی «عالم ذرّ» پیرامون «عالم پیش از دنیا در متون فارسی میانه‌ی زردشتی» به سخنرانی می‌پردازد.

گروه کلامِ موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برای نخستین بار همایش عالم ذرّ و عوالم پیش از دنیا را برگزار و همزمان از مجموعه ‌مقاله‌ها در این زمینه رونمایی می‌کند. مقاله‌ها پژوهشی از سوی کارشناسان و متخصصان، موضوع عالم ذرّ یا عوالم پیش از دنیا با رویکردهای گوناگون اسلامی (قرآنی و حدیثی، کلامی، فلسفی و عرفانی) و نیز از دیدگاه ادیان و آیین‌های گوناگون (ایران باستان، آیین هندو، یهودیت و مسیحیت) معرفی و بررسی شده است.
دکتر فرزانه گشتاسب، نویسنده و پژوهشگر زرتشتی، مدیر گروه فرهنگ و زبان‌های باستانی پژوهشکده زبان‌شناسی، هموند هیات علمی پژوهشکده علوم‌انسانی و مطالعات‌فرهنگی، از سخنرانان این نشست است. سخنرانی فرزانه گشتاسب با عنوان «عالم پیش از دنیا در متون فارسی میانه‌ی زردشتی» از ساعت 12:20 تا 12:40 دوشنبه 10 خوردادماه از فضای اسکای‌روم به گونه‌ی برخط همرسانی می‌شود.

علی افضلی، هموند هیات علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، دبیر علمی همایش و میثم توکلی بینا، مدیر گروه کلام موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، دبیر تخصصی همایش هستند. سخنرانان این همایش نیز غلامرضا زکیانی، علی افضلی، رسول مزرنی، محمد بیابانی اسکویی، عبدالحمید راستی میمندی، ابوالفضل محمودی، اکبر اقوام کرباسی، محمد محمدقلیان، فرزانه گشتاسب، غلامرضا فیاضی، محمدهادی قندهاری، جعفر سیدان و طاهره حاج ابراهیم هستند.

محورهای ارایه مقاله بدین گونه است:
• عالم ذرّ در قرآن و حدیث و پاسخ به اشکالات و شبهات منکران آن
• عوالم پیش از دنیا از دیدگاه آیین زرتشت و ایران باستان
• عوالم پیش از دنیا از دیدگاه آیین هندو
• عوالم پیش از دنیا از دیدگاه یهودیت و مسیحیت
• عالم ذرّ از دیدگاه کلام شیعه و اهل سنّت
• عالم ذرّ از دیدگاه فیلسوفان مسلمان
• عالم ذرّ از دیدگاه عارفان مسلمان

همایش ملی «عالم ذرّ» دوشنبه 10 خوردادماه 1400 خورشیدی ساعت 9 تا 17 به گونه‌ی مجازی در بستر اسکای روم برگزار می‌شود. دوستداران می‌توانند از لینک www.irip.ac.ir/u/13b برای ورود به وبینار بهره جویند. لینک در روز همایش فعال خواهد شد. برای ورود و تماشای همایش نیاز به نام‌نویسی و نصب هیچ نرم‌افزاری نیست.
می‌بایست در روز همایش وارد لینک شوید و نام خود را در بخش نام کاربری وارد نمایید و روی گزینه ورود از راه مهمان کلیک کنید. بهترین مرورگر برای ورود به همایش گوگل کروم است.

12 14

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06