لوگو امرداد

برنامه‌های فردا، ۱۷ شهریورماه

در گاه‌شمار زرتشتی سال به ١٢ ماه ٣٠ روز بخش می‌شود كه هر روز به نامی آراسته است. فردا بیست‌ودومین روز از ماه شهریور در گاه‌شمار زرتشتی است نام این روز «باد» است.

«باد» به چم(:معنی) هوا است. در فرهنگ زرتشتی هوا از چهار آخشیج ستودنی و سپندینه مانند آب و آتش و خاک است. در فرهنگ ایران پاک نگهداشتن چهار آخشیج خویشکاری(:وظیفه) هر انسان بوده‌است.
در اوستا ایزد وَیو(باد) همراه و همکار ایزدان آب و آتش و خاک است. ایزد وَیو یا ایزد باد همواره با ایزد رام آمده است. در اوستای سی‌روزه آمده است«یاری باد به همه رزم و کارزار برساد. هر که را باد پشتیبان است پیروزی همیشه با اوست».
نماد این روز در دین زرتشتی گل « بادرنگ بویه» است. 

 

زرتشتی

فردا شاهنامه‌خوانی از ساعت ۱۶ در بنیاد جمشیدی جاماسیان برگزار می‌شود. داستان این هفته‌ی شاهنامه‌خوانی، پیرامون کاموس‌ِ کشانی است. دوست‌داران می‌توانند برای باشندگی در این مراسم به نشانی خیابان کریم‌خان، خردمند شمالی، کوچه‌ی اعرابی ۳، شماره‌ی ۴، طبقه‌ی۲ بروند.

فرهنگی

نمایشگاه گرهنمایشگاه «گره‌ها» در نگارخانه کاوه برپا می‌شود. هنرمند این آثار پریسا رضایی جواهریی است. دوست‌داران می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی: خیابان ظفر، انتهای فرید افشار، خیابان دولتشاه غربی، خیابان پروین، کوچه تایباد، شماره‌ی ۲۶ بروند و یا برای آگاهی بیشتر با شماره‌ی ۲۲۰۰۴۲۲۱ تماس بگیرند.

 

 

نمایشگاه طراحینمایشگاه نقاشی تهران قدیم در گالری ویستاپلاس برگزار می‌شود. هنرمند این نمایشگاه نسیم امیری سیاوشانی است. دوست‌داران می‌توانند برای بازدید از ساعت ۱۶ تا ۲۰  به نشانی: خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، شماره‌ی ۱۱ بروند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30