لوگو امرداد

پاسداشت جشن تیرگان در سیدنی

20210703 185614 1زرتشتیان ساکن سیدنی استرالیا، خجسته جشن تیرگان، یادآوری حماسه‌ی جان‌سپاری آرش کمانگیر را به شیوه‌ی مجازی برخط برگزار کردند.

به شوند بالا رفتن یک‌‌باره‌ی شمار افراد مبتلا به کرونا پس از ماه‌ها بدون حتا یک بیمار مبتلا، آیالت نیو سات ولز به دو هفته قرنطینه اجباری رفته، از این‌رو جشن تیرگان در روز ۱۰ تیرماه ۱۴۰۰ برابر با یکم جولای ۲۰۲۱ به‌گونه‌ی مجازی از ساعت 18:30 با باشندگی گروهی از بهدینان آغاز شد.
گرداننده نازنین خورشیدیان آغازگر جشن تیرگان بود، پس از آن خدامراد کاویانی اوستا‌خوانی را با خوانش گرم و گیرا ادا کرد. پرهام ساسانی سخنرانی در مورد ایزد تیر و تشتر انجام داد و پس از آن نسیم سهرابی قطعه آرش کمانگیر سیاوش کسرایی را خواند. ادامه جشن به چک‌ودوله یا فال کوزه به‌گونه‌ی مجازی و گپ و گفت‌وگو گذرانده شد. به امید روزهای بدون مبتلا به کرونا برای همه جهانیان و همچنین به امید روزهایی که جشن‌ها در کنار یکدیگر، به‌گونه‌ی دیداری برگزار شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. با سپاس از این خبر. لطفا مسولین و برگزارکنندکان جشن ها و گردهم ایی ها در ایران “با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی” و “در فضای باز” دقت کنند که اگر چنین چیزی ممکن بود در کشورهایی مانند کانادا یا استرالیا هم خیلی می خواهند جشن ها را با حضور افراد حتی به صورت محدود اجرا کنند اما واقعیت این است که در وضعیت کنونی باید بسیار مراقب بود و ازهر نوع گردهم ایی خودداری کرد. بهترین راه حل در حال حاضر برگزاری به صورت مجازی است.

  2. با سه پَند♤
    بَرابَرگُزاری واژه هایِ اَرَبی با پارسی :
    ساکِن = آرامَنده ، آرَمَنده ، نِشینَنده(جالِس)
    حِماسه = گوهَرمانی(قَهرَمانی)،گوهَرینی، گوهَرآوَری؛ گویا حِماسه:حِم-آسه اَز نام هومِر داستان سَرایِ یونانی اَخزیده شُده اَست.
    مَجازی = مَگاشی ، اِنگارِشی
    بَرخَط= بَرخَت
    اَفراد( فَرد)= پَرد ، فَرد اَرَبیده یِ پَردِ پارسی ست ،پَرد جِدا شُده اَز جَم/هام/هَمه
    مُبتَلا = دُچار شُده ، دُچاریده ، بَلیده
    حَتا = هَتا
    قَرَنطینه = چِهِلینه
    اِجباری = ناگُزیری
    دَر مورِدِ = دَر باره یِ ، دَر فِتادِ ، دَر اُفته یِ
    قِطعه = تِکه ، غَتکه ، بُریده ، بُرفه ، بُرهه،بُرکه ، بُره
    اِدامه = دُنباله ، پِی رَفت

  3. با سپاس از هومد گرامی. ازبرای سفارش های بجا و بایسته .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29