لوگو امرداد
زیست‌بوم ایران و سوگی دیگر

رضا خسروی، در راه پاسداری از زیست‌بوم جان خود را از دست داد

kjosraviزیست‌بوم ایران بار دیگر به سوگ یکی از فرزندان دل‌سوز خود نشست. فرزندی که 29 سال فداکارانه از محیط زیست این مرز و بوم نگاهبانی و نگاهداری کرد و سرانجام جان شیرین و ارجمندش را در این راه از دست داد.

رضا خسروی، جان‌سپار زیست‌بوم ایران، پنجم خردادماه به‌دست شکارچیان آهو در پارک ملی قمیشلو وحشیانه‌ از ناحیه سر، صورت و گردن آسیب دید و پس از یک‌ماه‌ونیم شکیبایی و تحمل درد در پی صدمات وارد شده به مغز، سرانجام در 19 تیرماه 1400 خورشیدی و کمتر از یک‌ سال مانده به بازنشستگی، جان خود را از دست داد.

ضربه‌های وحشیانه‌ای که شکارچیان با چماق بر سر و صورت محیط‌‌بان  پارک ملی قمیشلوی اصفهان وارد کرده بودند به شکستگی و آسیب به جمجمه و بینی و مرگ وی انجامید.

ضربه‌های واردشده به جمجمه‌ی زنده‌یاد خسروی به‌مرور باعث خونریزی هر دو چشم ‌و تاری در بینایی او شده بود.

تارنمای گلونی درباره‌ی ماجرای درگیری و ضرب‌وشتم وحشیانه محیط‌بان خسروی می‌گوید: «عصر روز چهارشنبه پنجم خردادماه، یکی از نیروهای محیط زیست پارک ملی قمیشلو اصفهان حین گشت‌زنی متوجه یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین شد که در حال پروژکتورکشی برای شکار آهو بودند. محیط‌بان رضا خسروی برای برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و به تعقیب آنان می‌پردازد. متخلفین حین فرار با سرعت زیاد تعادل موتورسیکلت را از دست داده و به‌زمین می‌خورند. محیط‌بان خسروی به شکارچیان رسیده و سوییچ‌ موتورسیکلت آن‌ها را برمی‌دارد. در این لحظه دو شکارچی به محیط‌بان حمله‌ور شده، وی را به‌شدت مورد ضرب‌وشتم قرار داده و با موتورسیکلت محیط زیست فرار می‌کنند. پس از این ماجرا محیط‌بان مجروح توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده و تحت مداوا قرار می‌گیرد».

دو شکارچی آهو و ضارب زنده‌یاد خسروی پس از این رخداد، دستگیر شدند.

بی‌گمان زیست‌بوم و آهوهای بوستان ملی قمیشلو بی‌تابانه و رنجور سوگوار یکی از پشتیبان و مدافعان خود هستند.

نامش به نیکی و یادش به یادگار …

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. روانش بهشتی نشین باد – ایریستنام اوروانو یزمییده یا اشه اونام یزمییده –

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09