لوگو امرداد
در پیامد پایداری کووید-19

پیرنارکی روزهای نیایش همگانی بسته است

پیر نارکیبا پدیداری موج پنجم همه‌گیری کووید-19 و وضعیت قرمز کرونایی استان یزد، پیرنارکی در هنگام نیایش همگانی میزبان زرتشتیان نخواهد بود.

بهروز جراح سرپرست (:متولی) زیارتگاه پیر نارکی با بیان خبر بسته بودن این مکان سپند در روزهای نیایش همگانی به امرداد گفت: شوربختانه با توجه به این‌که از فراگیری ویروس کرونا کاسته نشده است و با ادامه‌یافتن روند فراگیری بیماری و افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، امسال نیز برای دومین سال پیاپی پیرنارکی پذیرای همکیشان نیست و  حضور به صورت خانوادگی نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

زرتشتیان ایران بنابر گاه‌شمار خود از روز مهر تا روز ورهرام و امردادماه، برابر 12 تا 16 امردادماه 1397 خورشیدی به زیارت پیر نارکی می‌روند. این پیرانگاه (:زیارتگاه) زرتشتیان در 20 کیلومتری شهر مهریز یزد جای دارد. آیین دینی زیارت پیرنارکی زرتشتیان ایران در سیاهه‌ی (:فهرست) آثار ناملموس ملی با شماره‌ی 15 به ثبت رسیده است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. با سپاس از مسولین که این تصمیم را گرفتند. امیدواریم که سال دیگر امکان گردهم ایی وجود داشته باشد. اما اکنون بهتر تصمیم انجام ندادن هر نوع گردهم ایی است. بسیار مناسب است که دست اندر کاران شماره حساب را اعلام کنند که افراد بتوانند با خیراندیشی برای هزینه های جاری پیرها کمک کنند. البته بسیار بهتر بود که هماهنگی بین این پیرها ایجاد می شد تا در شرایط کنونی که احتمالا برای هزینه های نگهداری و جاری با مشکل روبرو هستند از یک حساب مشترک و به صورت روشمندی خیراندیشی ها جمع اوری و به هر کدام اختصاص می یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06