لوگو امرداد
با مصوبه‌ی شورای شهر

نام پنجشیر و شهرهای حوزه‌ی تمدنی ایران، بر تارک کوچه‌های تهران

نام شماری از کوچه‌ها و خیابان‌های، خیابان دکتر مصدق (نفت پیشین) در نزدیکی بلوار میرداماد را به نام شهرهایی از افغانستان  و دیگر کشورهای حوزه‌ی تمدن ایران شد.

هم‌زمان با ادامه‌ی مقاومت‌ها در افغانستان، شهرداری تهران شماری از کوچه‌ها را به نام شهرهای افغانستان از جمله پنجشیر تغییر داد.

این کار که به‌عنوان نام‌گذاری خیابان‌های تهران به نام «شهرهای حوزه‌ی تمدنی ایران» انجام شده از مصوبه‌های کمیسیون نام‌گذاری‌های دوره‌ی پنجم شورای شهر تهران است که در روزهای گذشته اجرایی شده است.

برپایه‌ی این مصوبه، ۱۸ کوچه و خیابان تهران با عنوان شهرهای حوزه‌ی تمدنی ایران همچون قندهار، سمرقند، بخارا، هرات و پنجشیر نام‌گذاری شده‌اند.

شهرداری منطقه‌ی سه برپایه‌ی مصوبه‌ی شورای شهر تهران شماری از کوچه‌های خیابان دکتر مصدق (نفت پیشین) در نزدیکی بلوار میرداماد را به نام شهرهایی از تاجیکستان، ازبکستان و افغانستان تغییر داده است. شهرهایی، چون غزنین، قندهار، پنجشیر و بامیان در افغانستان، خجند تاجیکستان و سمرقند در ازبکستان از شهرهای نام‌گذاری شده در کوچه‌های خیابان دکتر مصدق است.

حوزه‌ی تمدنی و فرهنگی ایران گستره‌ای فراتر از مرزهای کنونی ایران را در بر می‌گیرد که در گذشته و دوره‌های تاریخی گوناگون بخشی از جغرافیای ایران‌ بوده‌اند و یا فرهنگ ایران در آن‌ها نفوذ داشته است.

1 4

2 4

3 4

4 3

5 4

13 3

6 4

0 1

9 3

19 3

11 3

16 3

15 3

17 3

14 4

22 3

18 3

فرتور از همایون مهرزاد است.

2393

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06