لوگو امرداد

آیین گشایش نمایشگاه آیین و فرهنگ ایران‌باستان برخط برگزار شد

با برگزاری برخط آیین گشایش، نمایشگاه مجازی آیین و فرهنگ ایران باستان آغاز به کار کرد.

آیین گشایش نمایشگاه آیین و فرهنگ ایران باستان از ساعت 19 آدینه 26 شهریورماه 1400 خورشیدی با نیایش و سرایش گات‌هاخوانی آغاز شد. موبد دکتر اردشیر خورشیدیان، فرنشین انجمن موبدان تهران و شهاب فرهادیان دبیر کانون دانشجویان زرتشتی سخنرانان برنامه بودند. شاهنامه‌خوانی شینا سرداری از گروه نقالی و شاهنامه‌خوانی زرتشتیان ایران به سرپرستی موبدیار پریا ماوندی و همنوازی موسیقی از بخش‌های این آیین بود. آیین گشایش نمایشگاه در اینستاگرام iran_bastan@ مجازی و برخط برگزار شد.

کانون دانشجویان زرتشتی هر دو سال یک‌بار نمایشگاه آیین و فرهنگ ایران باستان را برگزار می‌کند. امسال با پایداری همه گیری کووید، نمایشگاه به‌گونه‌ی مجازی در اینستاگرام ایران باستان تا دوم مهرماه به کار خود ادامه خواهد داد.

برگزاری غرفه فروش آنلاین، پخش مستندهایی از خوراکی‌های آیینی زرتشتیان، معرفی جشن‌های ماهانه ایران‌باستان و سفره‌های آیینی، پاسخ به پرسش‌ها، معرفی دودمان‌های ایران‌باستان، بینارهای فرهنگی و شاهنامه‌خوانی از جمله برنامه‌هایی است که در این مدت در نمایشگاه آیین و فرهنگ ایران‌‌باستان iran_bastan@ به نشانی http://instagram.com/iran_bastan ارایه می‌شود.

نمایشگاه

خورشیدیان شهاب

نقالی  همنوازی

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-28