لوگو امرداد

سپهر میزانیان به مدال طلای المپیاد جهانی نجوم دست یافت

SEPEHRMIZANIAN121سپهر میزانیان، اخترشناس زرتشتی، با کسب مدال طلای چهاردهمین المپیاد جهانی «نجوم و اخترفیزیک» افتخار آفرید.

دانش‌پژوهان افتخارآفرین ایران در چهاردهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک به 9 مدال، ۲ مدال طلا، ۵ نقره، ۲ برنز و یک دیپلم افتخار دست یافتند. سپهر میزانیان یکی از دو مدال طلای ایران در المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک 2021 را از آنِ خود کرد و برگ زرین دیگری بر افتخارات علمی افزود. این دوره از المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک، روزهای ۲۳ تا ۲۸ آبان‌ماه 1400 با شرکت ۴۸ کشور و رقابت‌های آنلاین به میزبانی کلمبیا برگزار شد.

سپهر میزانیان زاده سال ۱۳۸۲ فرزند کتایون بامسیان و دکتر کامبیز میزانیان، هم‌اکنون دانشجوی ترم یک رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف است. وی در المپیاد نجوم و اخترفیزیک کشوری سال ۹۹- ۱۳۹۸ مدال طلای ایران را به‌دست آورد. سپهر دوره‌ی متوسطه‌ی اول و دوم را دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی گذرانده و آموختن را از دبستان جمشیدجم آغاز کرده است. شناخت آسمان شب و جهان ستارگان انگیزه‌ای برای برنده‌ی المپیاد جهانی نجوم شد. دارنده مدال طلای المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک، علاقه به ریاضیات و محاسبات، تلاش خودانگیخته و کسب تجربه در کلاس‌های فوق‌برنامه نجوم و اردوهای رصد را مهم‌ترین دلیل موفقیت خود دانست.

index 19

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

7 پاسخ

  1. شادباش بسیار به آقای دکتر میزانیان و بانو بامسیان گرامی ، شادباش به سپهر نازنین و جامعه‌ی زرتشتی و با آرزوی پیروزیهای روزافزون برای سپهرجان و همه‌ی فرزندان ایران

  2. شادباش و خرسندی بسیار بر سپهر عزیز. همیشه سربلند و تندرست باشید

  3. سپهر جان شادباش بیکران با آرزوی پیروزی های روز افزون هماره سربلند باشی

  4. درود و شادباش بسیار به سپهر گرانمایه و پدر و مادر فرزانه‌ی ایشان. مایه‌‌ی سرافرازی و نیکمنامی جامعه‌ی زرتشتی هستی. پیروزی هایت همیشگی و روزافزون و تندرستی و شادزیوی پایدار باد.

  5. درود و شادباش فراوان به سپهرگرامی و خانواده‌ی ارجمندشان
    امیدوارم شاهد پیشرفتهای روزافزون ایشان باشیم.
    نوم و خدا تو جونشون که مایه‌ی افتخار ایران و زرتشتیان هستند

  6. با درود فراوان خدمت شما. به دست آوردن مدال طلای المپیاد جهانی نجوم را به شما و خانواده گرامی تان شادباش گفته و آرزوی پیروزی های هر چه بیشتر برای شما و کشور ایران داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30