لوگو امرداد

نمایش فیلم سرو زیر آب با هماهنگی انجمن زرتشتیان یزد

فیلم سرو زیر آب در هماهنگیِ انجمن زرتشتیان یزد با مدیریت سینما تک این شهر و همزمان با باشندگی دست‌اندرکاران فیلم به نمایش در آمد.
سپنتا نیکنام، فرنشین انجمن زرتشیان یزد در این باره به امرداد گفت: به پاس قدردانی از دست‌اندکاران فیلم سرو زیر آب بر پایداری و ایستادگی آنها در حفظ فیلمنامه، بر ما بایسته بود تا با  حضور در سینما از عوامل فیلم قدردانی کنیم. در همین راستا با هماهنگی با مدیریت سینما تصمیم بر آن شد در صورت گروهی بودن حضور همکیشان بلیت فیلم نیم بها در اختیار همکیشان قرار گیرد. با آگاهی‌رسانی از سوی انجمن زرتشتیان یزد، این فیلم با استقبال بیش از 200 تن از همکیشان، موبدان و مسوولان هازمان زرتشتی روبه‌رو شد.
فرنشین انجمن یزد، با اشاره به نقش فرخنده مادر جان‌سپار زرتشتی که مهتاب نصیرپور بازیگر نامور سینما آن را بازی کرد و خانواده‌ی جان‌سپار که موبدزاده و از ساکنین روستای مزرعه‌کلانتر یزد بودند افزود: بازیگران این فیلم در صحنه‌هایی که در مزرعه‌کلانتر فیلمبرداری شده بود با همکاری ساکنین زرتشتی آنجا، گویش زرتشتی، زبان دَری، را یاد گرفتند و با توانایی و شیوایی به گویش دَری با یک‌دیگر گفت‌وگو می‌کردند.
نیکنام با اشاره به به صحنه‌هایی از فیلم گفت: در این فیلم به نکته‌هایی ریزبینانه و درست از آیین‌های زرتشتیان همچون کاشت سرو بر مزار در گذشتگان و یا دوری از سوگواری اشاره شده است. فیلم سرو زیر آب، هم سادگی و ساده‌زیستی خانواده‌های زتشتی و هم غرور و پایداری و دین باوری زرتشتیان را نیز به تصویر کشیده بود. همچنین زرتشتیان بر باورهای دینی خود استوار هستند و با ادب و غرور به اتهامات پاسخ می‌دهند.
اکران فیلم سرو زیر آب همزمان با سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر‌، آدینه 20 بهمن‌ماه از ساعت 18 در سینما تک یزد آغاز شد و شماری از زرتشتیان یزد به تماشای فیلم نشستند. پیش از اکران، دست اندرکاران فیلم از باشندگان در سینما سپاسداری کردند و از ساعت 20 در سالنی دیگر به پرسش‌های باشندگان پاسخ دادند.
گفتنی است، فیلم سرو زیر آب که داستان یک شهید زرتشتی و لُر را بازگو می‌کند. این فیلم در 8 بخش نامزد دریافت جایزه‌ی سیمرغ بلورین سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر شد.

 

9

 از چپ مهتاب نصیرپور (نقش فرخنده، مادر شهید زرتشتی) و محمدعلی  باشه‌آهنگر کارگردان و دیگر دست‌اندرکاران فیلم سرو زیر آب

10

21

22

23

سپاسداری زرتشتیان از دست‌اندرکاران فیلم

24

حضور مسوولان هازمان زرتشتی و موبدان و دست‌اندرکاران فیلم سرو زیر آب

25

اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس

26

  دست‌اندرکاران فیلم از چگونگی ساخت فیلم ‌به ویژه آموزش گویش زرتشتی به مهتاب نصیرپور سخن گفتند

27

سپنتا نیکنام، فرنشین انجمن زرتشتیان یزد

00

فرتور رسیده است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. ای کاش انجمن تهران و یا یکی از سازمانهای زرتشتی در تهران نیز این فیلم را ویژه همکیشان نشان میداد.

  2. ای کاش انجمن تهران هم امکانی فراهم میکرد تا همکیشان تهرانی نیز میتوانستند این فیلم را ببینند

  3. بادرود . اگر قرار نیست این فیلم اکران عمومی داشته باشد لطفا"امکان نمایش انرا برای همکیشان تهرانی هم فراهم نمایید .با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-07