لوگو امرداد
در واپسین رقابت نیم فصل نخست

جوانان زرتشتی یزد با نمایشی زیبا سرعت پیکان را گرفت

تیم والیبال جوانان زرتشتی یزد1در واپسین رقابت نیم فصل نخست، جوانان زرتشتی یزد در دیدار با تیم پیکان تهران با بازی تنگاتنگ، بُرد تهرانی‌ها را به دشواری انداخت.

هفته نهم و پایانی دور رفت پیکارهای والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» روز گذشته (پنج‌شبنه) با پنج دیدار در شهرهای یزد، تهران، شیراز، کاشان و ورامین پیگیری شد. سالن یگانگی یزد این هفته میزبان پیکان تهران بود. تیم تهرانی که با 5 برد و 15 امتیاز در پایان هفته هشتم در رتبه چهارم جدول جا داشت درحالی به مصاف میزبان رده هشتمی خود تیم جوانان زرتشتی یزد رفت که تمامی کارشناسان بردی راحت را برای پیکانی‌ها پیش‌بینی می‌کردند. اما شاگردان نیلوفر رشیدی در تیم پیکان پس از گذشت چند امتیاز از ست نخست دریافتند که پیش‌بینی‌ها فاصله‌ی زیادی با واقعیت دارد و تیم جوانان زرتشتی یزد با رهبری فتوحی‌پور عزم خود را برای بُرد در این دیدار جزم کرده است. کمااینکه در ست‌های نخست و دوم هر دو تیم در امتیاز 8 مساوی بودند و حتا در ست دوم در امتیاز 17 بر 16 برتری با تیم جوانان زرتشتی بود و امتیاز پایانی ست دوم را پیکانی با استرس فراوان در حالی که امتیاز 24 بر 23 بر روی تابلو امتیازات نقش بسته بود، به‌دست آوردند. برخلاف تیتری که روابط عمومی فدراسیون والیبال برای این دیدار انتخاب کرده بود یعنی «عبور راحت پیکان از سد جوانان زرتشتی یزد»، نه تنها راحتی در کار نبود بلکه ست‌های نخست و دوم با اختلاف بسیار کم 25 بر 21 و 25 بر 23 به سود پیکان خاتمه یافت. اما ست سوم حکایتی دیگر داشت، تیم جوانان زرتشتی که تمام توان خود را در این دو ست بکار بسته بود، در ابتدای ست سوم و به‌دور از تمرکز کامل امتیازات ابتدایی را به حریف واگذار کرد و زمانی به خودش آمد که دیگر جبران فاصله 6 امتیازی آن هم مقابل تیم سرشناس پیکان کار دشواری بود و این اختلاف کمابیش تا پایان ست باقی ماند تا تیم جوانان زرتشتی با کسب نتیجه 17 بر 25 در ست سوم، واپسین رقابت نیم فصل نخست را مقابل مهمان نامی خود با نتیجه 3 بر صفر واگذار کند. قضاوت این دیدار را که 85 دقیقه به درازا انجامید، ملیحه نوری و پریسا سلطانی به عنوان داوران اول و دوم، مهین مومن و منصوره خزچین به عنوان ناظر فنی و داوری بردوش داشتند.
عالیه فتوحی‌پور سرمربی تیم جوانان زرتشتی یزد با ابراز رضایت از عملکرد بازیکنانش، در گفت‌وگو با خبرنگار امرداد درباره‌ی عملکرد تیمش در این بازی گفت: «از عملکرد بازیکنان رضایت دارم و برای سومین بازی پیاپی بازیکنانم نشان دادند به مرز خودباوری نزدیک شده‌اند» فتوحی‌پور در پاسخ به این پرسش که برای تعطیلات نیم فصل چه تصمیمی دارد، گفت: «بازیکنان در این 9 هفته به سبب فشردگی بازی‌ها فشار زیادی را تحمل کرده‌اند، چند روزی را به بازیکنان و کادر تیم استراحت خواهم داد و اگر شرایط بر وفق مراد پیش برود بازیکن یا بازیکنان جدیدی را جهت تقویت تیم، اضافه خواهیم کرد»، وی در پایان سخنانش گفت: «در نخستین بازی نیم فصل دوم به مصاف سایپا تیم دوم جدول خواهیم رفت و فکر کنم همگان بازی زیبایی را شاهد خواهند بود».
بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» از روز پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه 1400 خورشیدی با حضور 10 تیم آغاز شده است و تیم‌های جوانان زرتشتی یزد، سایپا، ذوب‌آهن اصفهان، پیکان، ستارگان فارس، مس رفسنجان، مهرسان، باریج اسانس کاشان، ریف اصفهان و هیات والیبال ورامین 10 تیم حاضر در این رقابت‌ها بوده‌اند، مرحله مقدماتی لیگ برتر زنان سال 1400 به صورت رفت‌وبرگشت و یک هفته روزهای پنج‌شنبه و یک هفته روزهای دوشنبه و پنج‎شنبه برگزار شده است، نیم فصل نخست لیگ برتر زنان در 9 هفته از 13 آبان تا 19 آذرماه با 45 مسابقه پیگیری شد و نیم فصل دوم (دور برگشت) نیز بعد از دو هفته تعطیلات نیم فصل و گذراندن شب چله از دوم دی‌ماه آغاز خواهد شد. در پایان رقابت‌ها هشت تیم برتر به مرحله پلی‌آف صعود خواهند کرد و مراحل پلی‌آف لیگ برتر زنان سال 1400 تا تعیین جایگاه نهایی هشت صعودکننده ادامه خواهد داشت.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05