لوگو امرداد
پس از گذشت 21 ماه

برگزاری نخستین برنامه تفریحی ورزشی حضوری در شیراز

پس از گذشت 21 ماه همه‌گیری کووید، نخستین رقابت حضوری به کوشش کمیسیون ورزش انجمن زرتشتیان شیراز با باشندگی 13 تیم در هماوردی با عنوان «گنج در آتشکده» برگزار شد.

همه‌گیری بیماری کرووید-19 سبب شد تا زرتشتیان شیراز برپایه‌ی تصمیم انجمن زرتشتیان این شهر از اسفندماه 1398 تاکنون هیچگونه رقابت ورزشی تفریحی را به صورت حضوری در مجموعه دینی، فرهنگی و ورزشی زرتشتیان شیراز برگزار نکنند. با زرد شدن وضعیت شهر شیراز و همزمانی با برگزاری همه ساله‌ی پیکارهای ورزشی جام سده و موافقت انجمن زرتشتیان شیراز، نخستین رقابت حضوری بعد از 21 ماه به کوشش کمیسیون ورزش آن انجمن بامداد آدینه 19 آذرماه با باشندگی 13 تیم با رقابتی تحت عنوان «گنج در آتشکده» برگزار شد.
رقابتی که 7 ساعت به درازا انجامید و تیم‌های 2 تا 3 نفره در زمان از پیش تعیین‌شده در باغ آدریان باشنده می‌شدند و پس از طی مراحل مختلف مسابقه در مدت 30 دقیقه سراسر شور و هیجان، بدون دیدار رودررو با نفرات دیگر تیم‌ها، محل باغ آدریان را ترک می‌کردند. داشتن کارت واکسیناسیون برای نام‌نویسی گروه‌های شرکت‌کننده الزامی بود. پریسا و پرنیان کوکلری و شبنم پوردهی طراحان و راهنمایان رقابت بودند و فرشاد جمشیدی‌کلانتری و شهرام پوردهی به عنوان داور بر برگزاری رقابت نظارت داشتند.
هیاهویی عجیب، شادی، هیجان، همدلی و همازوری نفرات تیم‌ها در باغ آدریان موج می‌زد، سکوت باغ وقفی شکسته شده بود، به نظر می‌رسید درختان به رقص درآمده بودند تا شادی‌کنان برگ‌های باقیمانده بر تنشان را ببارند و بر سر باشندگان پیشکش کنند.
در پایان هر رقابت، رضایت در رخسار نفرات تیم‌ها نمایان بود. دکتر کتایون نمیرانیان که همراه همسر و دخترانش در این رقابت باشنده بود به خبرنگار امرداد گفت: «خدمت همه هموندان و دست‌اندرکاران کمیسیون ورزش، خدا قوت می‌گویم، چون همیشه توانمند، همراه، باسلیقه و صبور بودید، بهترین‌ها را برایتان خواهانم و به بودنتان در جامعه زرتشتی افتخار می‌کنم». کیانوش رشیدی از دیگر شرکت‌کنندگان این رقابت که به همراه خواهر و پسر خردسالش باشنده بود، گفت: «در این دوسال به اندازه‌ی امروز لذت نبرده بودم و بابت این خوشحالی از همه کسانی که زحمت کشیدند این رقابت برگزار شود، سپاسگزاری می‌کنم».
این در حالی است که امروز زرتشتیان شیراز روزی تمام ورزشی را رقم زدند و از بامداد امروز دو گروه دوچرخه‌سواری به سرپرستی خشایار سرایی و کوهپیمایی به سرپرستی رامتین مهربان شهریاری با عنوان برنامه ترکیبی پویش دوچرخه سواری و کوهپیمایی در روز جهانی کوهستان همگام با گروه کوهنوردی زرتشتیان در سایر شهرها، برنامه‌ای مفرح را در شیراز اجرا کردند. برنامه‌ای که ساعت 9:30 بامداد در خط پایان خود در آرامگاه شیراز پایان یافت.
بیست‌وهشتمین دوره‌ی پیکارهای ورزشی جام سده نیز از هفته گذشته با برگزاری رقابت‌های مجازی تخته‌نرد آغاز شده است و تا جشن سده با برنامه‌های گوناگونی از جمله همین رقابت «گنج در آتشکده» به کار خود ادامه خواهد داد.

1 5
2 3
3 4
4 3
5 3
6 3
7 3
8 2
9 2
10 2
11 2
12 3
13 2
14 2
15 2
16 2
17 2
18 2
19 3
20 1
21 3
22 2
23 2
24 1
88
فرتور از شهرام پوردهی و دیگر برگزارکنندگان رقابت است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. از دیدن عکسهای عزیزان خیلی لذت بردم شیرازی های عزیز امیدوارم فارغ از رنگ شهر رنگ دلتون همیشه سبز سبز باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05