لوگو امرداد

مدیر دبیرستان فیروزبهرام خبر ایسنا را کاملا تکذیب کرد

بخش جنوبی دبیرستان فیرزبهرام پیش از بازسازیخبرگزاری ایسنا امروز خبری را درباره‌ی بازسازی در دبیرستان فیروزبهرام کار کرد که کاملا از سوی مدیر این آموزشگاه زرتشتییان تکذیب شد.

بازسازی بخش جنوبی دبیرستان فیروزبهرام بدون مجوز میراث فرهنگی، خبری بود که امروز بر روی تارنمای (:سایت) خبری ایسنا قرار گرفت.

از همین‌رو «امرداد» در تماس با بوذرجمهر پرخیده، مدیر دبیرستان و هنرستان فیروزبهرام در این‌باره جویا شد. وی با گفتن این‌که بازسازی دبیرستان ماندگار فیروزبهرام از یک ماه پیش آغاز شده و به تازگی پایان یافته است افزود: پیشنهاد بازسازی از سوی سازمان میراث فرهنگی به ما ارایه شد و پس از توافق انجمن زرتشتیان تهران به عنوان مالک، این کار از سوی سازمان میراث فرهنگی و زیر نظر انجمن زرتشتیان انجام شد.

وی همچنین بخش دیگری از این خبر را که درباره‌ی «اجازه‌ی ایجاد هواکش مترو در عرصه دبیرستان» بود به کلی تکذیب کرد و گفت: اصلا چنین چیزی صحت ندارد!

کمیسیون فرهنگی انجمن زرتشتیان تهران که آموزشگاه‌های زرتشتی زیر نظر آن فعالیت دارد در صد و بیست و دومین نشست هیات‌مدیره‌ی انجمن در گزارشی پیرامون بازسازی دبیرستان فیروزبهرام آورده بود: «از سوی سازمان میراث فرهنگی مرمت ایوان جنوبی دبیرستان فیروزبهرام آغاز شده و هزینه‌ی برآورد شده‌ی آن حدود 495 میلیون ریال است که از سوی سازمان میراث فرهنگی پرداخت می‌شود. تجهیز کارگاه، لایه‌برداری نمای ایوان جنوبی، جمع‌آوری نخاله، برداشت لایه‌ی رنگ از سطوح در و پنجره و پاک‌سازی و ترمیم چوب‌ها و پوشش حفاظتی سطح و تقویت اتصالات و یکنواختی چوب‌ها از شرح و جزییات این خدمات است.»

متن خبر ایسنا را از اینجا بخوانید.

دبیرستان فیروزبهرام سال 1311 خورشیدی از دهش رادمنش بهرام‌جی بیکاجی به نامگانه‌ی فرزند روانشادش فیروز، و به سرپرستی اردشیر کیامنش و رهنمونی و دستیاری ارباب کیخسرو شاهرخ بر روی زمین انجمن زرتشتیان پایه گذاشته شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06