لوگو امرداد
برای نخستین بار در جهان

پورچیستا گشتاسبی؛ کاشف قواعد پازند‌نویسی و زبان متون پازند هندی

پورچیستا1پورچیستا گشتاسبی اردکانی، پژوهشگر ایرانی زرتشتی، کاشف قواعد پازندنویسی و زبان متون پازند هندی برای نخستین بار در جهان، در پیش‌نشست سومین همایش بین‌المللی دو‌سالانه فرهنگ و زبان‌های باستانی سخنرانی خواهد کرد.

این پژوهشگر زرتشتی با مقاله‌ای با عنوان «بررسی واژه‌های هندی و گجراتی موجود در پنج فصل نخست شکند گمانیک ویچار» در پیش‌نشست سومین همایش بین‌المللی دوسالانه فرهنگ و زبان‌های باستانی در تاریخ 28 دی‌ماه 1400 از ساعت 12:30 تا 12:50 (پیش از این ساعت 13 اعلام شده بود که به 12:30 تغییر کرده است) به سخنرانی می‌پردازد و از یافته‌های جدید خود در مورد متون پازند و متن شکند گمانیک ویچار برای نخستین بار در جهان سخن خواهد گفت.
پورچیستا گشتاسبی، دانشجوی مقطع دکتری تخصصی زبان‌های ایرانی باستان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است و در هفته‌ی پژوهش سال 1400 به عنوان پژوهشگر برتر اول دانشجویی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزیده و معرفی شد.

پیش‌نشست سومین همایش بین‌المللی دوسالانه‌ی فرهنگ و زبان‌های باستانی سه‌شنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به متون پازند می‌توانند در سخنرانی به گونه‌ی برخط (:آنلاین) شرکت کنند.

لینک ورود به پیش‌نشست همایش بین‌المللی دوسالانه‌ی فرهنگ و زبان‌های باستانی https://webinar.ihcs.ac.ir/b/ihc-qog-uqu-i2u

 

فایل دو زبانه‌ی پوستر همایش: 1641899262-pre-conference-of-3rd-biennial-symposium-on-ancie(1)

پوستر همایش

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. درود بر تو خواهر نازنینم ..که لایق اسم پورچیستا هستی..خانواده و جامعه زرتشتی به وجودت افتخار می کنند…دیر زیوی شاد زیوی تا زیوی بکامه زیوی

  2. با تبریک و تهنیت به بانوی پژوهشگر زرتشتی و با آرزوی موفقیت و سرافرازی بیشتر او. در ارایه کیفیت صدا خوب نبود، ولی مطالب و اسلایدها جالب و ارزنده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09