لوگو امرداد

برگزاری نمایشگاه آینه‌درآینه بهانه‌ای برای مرور آثار هنرمندان معاصر

ayene1به‌گفته‌ی کیانوش معتقدی، پژوهشگر هنر و کیوریتور نمایشگاه موزه‌ی هنرهای معاصر تهران امروز، سه‌شنبه، ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۰ خورشیدی، میزبان نمایشگاهی با عنوان مروری بر تحولات هنر معاصر ایران است.

« آینه در آینه » به نمایش و بررسی آثار هنرمندان میان سال‌های ۱۳۶۳_۱۳۵۳ می‌پردازد که با حضور هنرمندان ، شماری از مدیران فرهنگی و مسوولان هنری در ساعت ۱۷ سه‌شنبه، گشایش می‌یابد.

جالب توجه است تا پیش از این بسیاری از کارشناسان و حتا هنرمندان گمان می‌کردند این آثار از میان رفته است اما خوشبختانه در این سال‌ها کوشش شد با گردآوری و هم‌افزایی ۹۰ اثر با مشارکت مجموعه‌های شخصی، گنجینه‌ی آثار حوزه هنری، گنجینه‌ی موزه هنرهای معاصر تهران و همکاری دیگر گنجینه‌های آثار هنری در کشور نمایشگاهی با آرمان کاوش و بررسی تاثیر دگرگونی‌ (:تحول‌)های اجتماعی معاصر بر آثار هنری برگزار شود.

در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان برجسته معاصر ایران از جمله  پروانه اعتمادی، نیلوفر قادری نژاد، اردشیر محصص، علی اکبر صادقی، هانیبال الخاص، حبیب‌الله صادقی، بهمن محصص، کاظم چلیپا، ایوب امدادیان، مسعود سعدالدین، ایرج اسکندری، وحید تاج‌فر، منوچهر صفرزاده، حسین خسروجردی، سیروس مقدم  در زمینه نقاشی، کالیگرافی، پوستر و عکس برای نمایش و بازدید در دسترس و دید دوست‌داران قرار می‌گیرد.

گفتنی است نمایشگاه « آینه در آینه » پس از برگزاری حراج تهران از نظر هنرمندان خالق اثر، کیفیت آثار، سال‌های پدیداری آن‌ها و اهمیت آن از دید تاریخ تحول اجتماعی معاصر مهم‌ترین عنوان رویداد هنری سال را در زمینه گردآوری و نمایش گنجینه آثار هنری تا اکنون به‌خود اختصاص داده است که به کوشش و همت موزه هنرهای معاصر تهران برپا می‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. بسیار خوب و عالی سپاسگزارم از اخبار و مطالب مناسب تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06