لوگو امرداد
نماینده شیراز در مجلس خبر داد:

بررسی نام‌گذاری روز کورش بزرگ در وزارت کشور

pasargadنماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع نام‌گذاری روز کورش بزرگ در وزارت کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا بهرام پارسایی با اشاره به طرح پرسش خود و عبدالکریم حسین‌زاده از وزیر ارشاد در پیوند با نامگذاری روزی در سالنمای رسمی به نام روز کورش، گفت: پرسش در هفته‌ی پیش از تعطیلات مجلس در دستور کار مجلس قرار گرفت، اما برای یک ماه متوقف شده چرا که وزارت ارشاد قول پیگیری جدی‌تر موضوع پرسش را داده و همچنین موضوع از سوی دولت به وزارت کشور ارجاع داده شده است.

وی افزود: البته این موضوع باید در واقع به وزارت ارشاد ارجاع می‌شد اما به هر روی به وزارت کشور ارجاع شده و این وزارتخانه با درایت آن را به بخش اجتماعی برای رسیدگی فرستاده و قرار است نشست‌های تخصصی میان وزارت کشور و وزارت ارشاد برگزار شود و من هم در این نشست‌ها حضور پیدا می‌کنم تا به جمع‌بندی روشنی در این‌باره برسیم.

این نماینده مجلسدر ادامه افزود: من این درایت را در وزارت کشور تحسین می‌کنم که به جای امنیتی کردن مساله، با راهبردهای اجتماعی به آن نگاه می‌کند.

پارسایی با ابراز امیدواری نسبت به حل و فصل این موضوع یادآوری کرد: نامگذاری روزی به نام روز کوروش برای اینکه فرصت استثنایی برای جذب گردشگر و موجب همبستگی ملی است می‌تواند به توانمندی احساس غرور و هویت ملی بینجامد که مورد تایید همه‌ی دلسوزان کشور است و برای استقلال کشور نیز مورد نیاز است.

وی گفت: نظر ما این بود که چند کارشناس و تاریخ‌دان روزی که تناسبی با کورش داشته باشد را به نام او نامگذاری کنند. البته روز ۷ آبان میان مردم جا افتاده و با گزینش این روز می‌توان کسانی که می‌خواهند از نارضایتی‌های اجتماعی بهره‌برداری کنند را خلع سلاح کرد، مدیریت آن نیز کار پیچیده‌ای نیست.

نماینده‌ی مردم شیراز در مجلس با اشاره به برگزاری مراسم روز حافظ و سعدی در شیراز یادآور شد: اگر همین نام‌گذاری نیز صورت نمی‌گرفت می‌توانست مشکلاتی را ایجاد کند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. باسلام امیدوارم هرچه زود تر نام کوروش بزرگ پدر بنیان گذار ایران عزیز در تقویم وطن جای خود را پیدا کند چراکه تقویم وطن جای کوروش هاست بس

  2. با اميد که اين اتفاق بيفتد و نام کورش عزير ، تقويم ها را زيبا نمايد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05