لوگو امرداد

زرتشتیان مزرعه‌کلانتر به کمپین ملی «برای هم بمانیم» پیوستند

169405621شماری از شهروندان زرتشتی ساکن روستای مزرعه کلانتر شهرستان میبد به کمپین آموزشی خانه‌های هلال سراسر کشور با عنوان «برای هم بمانیم» پیوستند.

کمپین آموزشی «برای هم بمانیم» با مشارکت و پشتیبانی مالی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و همکاری دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت در خانه هلال استان‌ها و از جمله خانه هلال زرتشتیان مزرعه‌کلانتر در حال اجرا است. رویکرد این کمپین را می‌توان آموزش پیشگیری از بیماری کووید – ۱۹، آگاهی‌سازی و  واکسیناسیون برای ایمنی جامعه، آموزش کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر آسیب‌ها برشمرد. بهمن‌ماه سال گذشته، نخستین خانه هلال زرتشتیان یزد در مزرعه کلانتر میبد گشایش یافت..

به گزارش ایرنا یزد- رییس جمعیت هلال احمر میبد از پیوستن تعدادی از شهروندان زرتشتی ساکن روستای مزرعه کلانتر این شهرستان به طرح کمپین ملی «برای هم بمانیم» خبر داد.
کمال بنا چهارشنبه شب به ایرنا گفت: این طرح آموزشی به ابتکار جمعیت هلال احمر میبد و با همکاری دهیار و اعضای شورای روستای مزرعه کلانتر در محل خانه هلال این روستا اجرا شد.
وی افزود: با اجرای طرح یاد شده تعدادی از همشهریان زرتشتی آموزشهای لازم در خصوص واکسیناسیون علیه ویروس کرونا و نکات ایمنی و اقدامات امدادی در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه چون سیل، زلزله، طوفان و سایر آموزش‌ها را فراگرفتند.
خانه هلال روستای مزرعه کلانتر تنها خانه هلال در سراسر کشور است که هموطنان زرتشتی در آن عضویت دارند.
روستای مزرعه کلانتر از توابع بخش مرکزی و در فاصله ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر میبد قرارگرفته است.

7491542 365

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30