لوگو امرداد

دومین روزِ هفتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی از نگاه دوربین

هفتمین کنگره‌ی جهانی جوانان زرتشتی در لس‌آنجلس با همکاری کانون زرتشتیان کالیفرنیا و انجمن زرتشتیان آمریکای شمالی (فزانا) برگزار شد.

بیش از 25 سال پیش، در وست‌مینستر کالیفرنیا، جوانان زرتشتی کالیفرنیا، ایرانی و پارسی در کنار یکدیگر، یک دید مشترک را سازمان‌دهی و الهام بخشیدند: «گردهم‌آیی جوانان سراسر جهان برای آگاهی‌رسانی و گفتگو با یکدیگر پیرامون حال و آینده‌ی زرتشتیان به عنوان یک جامعه‌ی یکتا و ایجاد مبنایی برای جوانان زرتشتی برای هدایت جامعه‌ی زرتشتی به سوی آینده». نتیجه‌ی این جنبش فکری، نخستین کنگره‌ی جهانی جوانان زرتشتی (WZYC) در کالیفرنیا شد. با توجه به این که نخستین کنگره‌ی جوانان نزدیک به بیست‌و‌پنج سال پیش در کالیفرنیا برگزار شد، این کنگره یک رویداد مهم به شمار می‌رود چرا که با گذشت سال‌ها گروه‌هایی از جوانان که در بیست‌‌وپنج سال گذشته در این کنگره شرکت کرده‌اند و اکنون وارد دوره‌ی بزرگسالی شده‌اند، می‌توانند پیشرفت‌ها و کاستی‌هایی که جامعه‌ی زرتشتی از گذشته تا کنون با آن روبه‌رو بوده است را دوباره با جوانان در میان بگذارند و برای ساختن یک جامعه‌ی زرتشتی بهتر در جهان به گونه‌ای فزاینده‌ تلاش کنند.

هفتمین کنگره‌ی جهانی جوانان زرتشتی از 10 تا 15 تیرماه 1398 خورشیدی با محوریت “جهان زرتشتی” در ایالت کالیفرنیا آمریکا برگزار شد. گزارش تصویری از روز دوم برگزاری این رویداد جهانی را در دنباله می‌بینید:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

فرتور گزارش از پارندا فروغی است.
6744

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. متاسفانه بر اثر جو نامطلوب و غیر سازنده ای که بین ایران و آمریکا حاکم است و دراین چند سال اخیر به مراتب بد تر هم شده است جوانان مقیم ایران عملا از شرکت در این کنفرانس باز مانده اند و اصلا خوشایند نیست که جوانا ما از این مرز و بوم که مهد اشوزرتشت نیز هست محروم باشند.شاید بهتر میبو در سرزمینی دیگر ای کنفرانس برگزار میگردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30