لوگو امرداد

نخستین روز کنگره جهانی جوانان زرتشتی در کالیفرنیا

هفتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی ساعت ۸ بامداد دوشنبه یکم جولای 2019 میلادی (۱۰تیرماه 1398 خورشیدی) با جشن‌خوانی گروهی از موبدان پارسی آغاز به کار کرد.

پس از پایان جشن خوانی، نمایندگان زرتشتی از کشورهای شرکت‌کننده پرچم کشورشان را بالا برده و بدین ترتیب آیین گشایش آغاز شد. پس از آن کودکان زرتشتی مرکز زرتشتیان کالیفرنیا با خواندن یتااهو به این آیین جان تازه‌ای بخشیدند و حرکات موزون هندی و ایرانی و‌ موسیقی سنتی ایرانی زیبایی و این آیین را دو چندان کرد.

پس از پایان آیین گشایش دکتر میکی متها سخنرانی را آغاز کردند که در آن به موضوع اصول اساسی دین زرتشتی هومت و هوخت و هورشت و به چگونگی پرورش آن در زندگی پرداخته شد. سخنران دوم جناب مهر امل سد بود. بینش آگاهی و درست کاری در زندگی فرد زرتشتی و خواستن آن برای همه از موضوع‌های اصلی سخنرانی ایشان بود.

در‌ادامه‌ی نخستین روز از دبیر‌ان کنگر‌ه‌های جهانی جوانان زرتشتی پیشین دعوت شد تا چکیده‌ای از عملکردهای خود در دوره‌های مختلف و دستاورد‌های آن تا به این لحظه را برای باشندگان بیان کنند و از آنان سپاسداری شد.

ادامه‌ی برنامه پسین روز نخست پیگیری شد. در پنلی به موضوع تاثیر زرتشتی‌گری در تغییرات آب و هوایی و محیط پرداخته شد و همزمان در تالار دیگر، سخنرانی با موضوع مقدمه‌ای بر دین زرتشتی برگزار شد.

 

30

7

 

31

1

2

دبیران کنگره‌های پیشین

دبیران کنگره‌های پیشین

4

32

مهر امل سد، از سخنرانان هفتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی در کالیفرنیا

مهر امل سد، از سخنرانان هفتمین کنگره جهانی جوانان زرتشتی در کالیفرنیا

33

فرتور از شیرین نورآیین رسیده است.

6744

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. خیلی متاسفم برای جامعه خودمان در ایران که خود به شخصه مدتها بدنبال گرفتن اطلاعات برای نحوه نامنویسی در کنگره بودم و هیچ شخصی پاسخگو نبود از جمله آقای اختیاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30