لوگو امرداد

هفتمین کنگره جوانان زرتشتی در کالیفرنیا گشایش می‌یابد

هفتمین کنگره جوانان زرتشتی در کالیفرنیا گشایش می‌یابدهفتمین کنگره‌ی جهانی جوانان زرتشتی در لس‌آنجلس کالیفرنیا از یکم تا ششم جولای 2019 (10 تا 15 تیرماه 1398 خورشیدی) با همکاری کانون زرتشتیان کالیفرنیا و انجمن زرتشتیان آمریکای شمالی (فزانا) برگزار می‌شود.
موضوع اصلی این کنگره “جهان زرتشتی” است. با توجه به این که نخستین کنگره‌ی جوانان نزدیک به بیست‌و‌پنج سال پیش در کالیفرنیا برگزار شد، این کنگره یک رویداد مهم به شمار می‌رود چرا که با گذشت سال‌ها گروه‌هایی از جوانان که در بیست‌‌وپنج سال گذشته در این کنگره شرکت کرده‌اند و اکنون وارد دوره‌ی بزرگسالی شده‌اند، می‌توانند پیشرفت‌ها و کاستی‌هایی که جامعه‌ی زرتشتی از گذشته تا کنون با آن روبه‌رو بوده است را دوباره با جوانان در میان بگذارند و برای ساختن یک جامعه‌ی زرتشتی بهتر در جهان به گونه‌ای فزاینده‌ تلاش کنند.
بیش از 25 سال پیش، در وست‌مینستر کالیفرنیا، جوانان زرتشتی کالیفرنیا، ایرانی و پارسی در کنار یکدیگر، یک دید مشترک را سازمان‌دهی و الهام بخشیدند: «گردهم‌آیی جوانان سراسر جهان برای آگاهی‌رسانی و گفتگو با یکدیگر پیرامون حال و آینده‌ی زرتشتیان به عنوان یک جامعه‌ی یکتا و ایجاد مبنایی برای جوانان زرتشتی برای هدایت جامعه‌ی زرتشتی به سوی آینده». نتیجه‌ی این جنبش فکری، نخستین کنگره‌ی جهانی جوانان زرتشتی (WZYC) در کالیفرنیا شد.

پس از آن، این کنگره هر چهار سال یکبار در یک کشور میزبانی می‌شود و جوانان زرتشتی آن کشور برای سازماندهی این رویداد برجسته گردهم می‌آیند. این کنگره که برای جوانان 18 تا 35 ساله‌ی زرتشتی در نظر گرفته شده است، طی سال‌ها توانسته صدها کنشگر کنونی و آینده‌ی جامعه‌ی زرتشتی را به ارمغان بیاورد و آنها را برای ایجاد مشارکت جهانی و تلاش برای مقابله با چالش‌های پیش روی جامعه‌ی زرتشتی توانمند سازد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06