لوگو امرداد

رستم نودینی با حکم بخشدار، دهیار مزرعه‌کلانتر شد

نودینی3 scaledرستم نودینی در حکمی از سوی بخشداری مرکزی شهرستان میبد به عنوان دهیار روستای زرتشتی‌نشین مزرعه کلانتر منصوب شد.

رستم نودینی با داشتن شرایط احراز سمت دهیاری و مدیریت روستا به انتخاب اکثریت هموندان شورای روستای مزرعه‌کلانتر برای گزینش و صدور حکم انتصاب به بخشداری مرکزی شهرستان میبد معرفی شده بود. بخشدار مرکزی میبد با پذیرفتن رای شورای روستا، در حکمی از تاریخ سوم بهمن‌ماه 1400 خورشیدی رستم نودینی را به دهیاری روستای مزرعه‌کلانتر منصوب کرد. دهیار به عنوان مدیر روستایی در کنار هموندان شورا نسبت به از میان برداشتن مشکلات و دغدغه‌های اهالی روستا درچهارچوب قانون شوراها همکاری می‌کند. از ویژگی‌های دهیار مهارت‌ها و توانمندی‌های مدیریتی اوست.

رستم نودینی، فرزند مروارید و جمشید زاده سوم تیرماه 1350 دارای دیپلم معماری است. وی با تشکیل و سرپرستی گروه همیاران زرتشتی یزد از پیشگامان یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از رخ‌دادهای طبیعی زلزله و سیلاب، به شمار می‌رود. همسر ایشان شهین جوانمردی و دارای دو فرزند به نام‌های شاه‌جمشید و تریتی هستند. رستم نودینی در گفت‌وگو با امرداد علاقه‌‌مندی ویژه به مزرا و مزرایی را انگیزه‌‌ برای خدمت گفت. انسانیت را مهمترین ویژگی یک خدمتگزار می‌داند و موفقیت‌های به دست آمده را مدیون همراهی‌های همسر خود است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا آدینه 28 خوردادماه 1400 همزمان با سراسر کشور در روستای زرتشتی‌نشین مزرعه‌کلانتر برگزار شد. در این انتخابات هاشم اسلامی کلانتری، ماشاالا مروتی کلانتری و اسفندیار ایزدی به شورا راه یافتند و شاهرخ رفیع‌ شریف‌آبادی به عنوان هموند جانشین شناخته شد. انتخاب دهیار از وظایف شورای روستا است. دلنواز جوانمردی جعفرآباد از سال 1393 در سمت دهیار برای آبادانی روستا کوشید و پیش از ایشان روانشاد دولت سامیا کلانتری، نخستین بانوی دهیار ایران، این خویشکاری را بردوش داشت.
روستای مزرعه کلانتر از روستاهای زرتشتی‌نشین استان یزد، در فاصله‌ی ۱۲ کیلومتری مرکز شهر میبد و همجوار با شهرک صنعتی جهان‌آباد جای دارد. این روستا از اهمیت میراث فرهنگی و گردشگری جهانی برخوردار است.

نودینی2

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. رستم نودینی عزیز
    مطمعن هستم با همت و پشتکاری که شما دارین بیش از پیش موفق و نام نیک زرتشتیان را نه تنها در مزرعه کلانتر و میبد بلکه در یزد و تهران وبقیه کشور باز تاب خواهید داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07