لوگو امرداد

نماهنگ نیایش نوروز ۳۷۶۰؛ خوش‌باد بدین جام جمشیدی

سال 3760 زرتشتیان، سال 1401 خورشیدی، ساعت 19 و 3 دقیقه و 26 ثانیه‌ی یکشنبه 29 اسفندماه آغاز می‌شود. هنگام نیایش سال نو، فرارسیدن سال و سده‌ای با آرامش و شادی، آسایش و مهربانی؛ داشتن ایرانی آباد و سرسبز، سربلند در جهان را در پرتو اندیشه‌ی نیک، گفتار نیک و کردار نیک، آرزو می‌کنیم.

جشن نوروز کهن‌ترین آیینی است که در پهنه‌ی گیتی باشکوه برگزار می‌شود. جشن شکوهمندی که می‌زداید اندوه و می‌آفریند شادی را. نوروز را جشن می‌گیریم و درود می‌فرستیم به نیکانمان که زندگانی را بر فر و شادی پی نهادند.

بهین جشن نوروز؛ بهین یادگار نیاکان؛ بر ایرانیان خجسته باد

زرتشتیان از هزاره‌های دور نوروز یادگار دیرین و باشکوه نیاکان را گرامی می‌دارند. هنگام تحویل سال بر گرد سفره‌ی آیینی هفت‌سین با خواندن سپندینه اوستای «هفتن یشت»، نیایش ویژه‌ی آغاز سال نو، پروردگار را از برای بنیاد نهادن هنجار راستی، سپاس می‌‌گویند.
اکنون که با گردش زمان، روزگاری تازه فراهم گشته است. با دست‌های برافراشته پروردگار را نیایش می‌کنیم. برآنیم تا با کارهای درست خود که از دانایی و خرد سرچشمه می‌گیرد روان هستی را خشنود سازیم. پروردگارا، تو را سپاس می‌گوییم،
که زمین و آسمان، آب و گیاهان را آفریدی.
با مهر خود، روشنایی و شادی را برای زندگی مردم پایدار ساختی.
به ما آموختی تا با منش نیک به تو نزدیک شویم.
با گفتار نیک، آیین راستی را گسترش دهیم.
و با کردارنیک، سازنده و سودرسان باشیم.
ای اهورامزدا.
آرامش و آسایش را برای نیکوکاران جهان افزون گردان.

نوروز یادگار دین اهورایی اشو زرتشت. مهر جمشید. بزرگترین جشن ایرانیان شاد باد

روز نخستین از ماه فروردین همراه با نوروز، بهار فرا می‌رسد؛ آغازی نو تلاشی نو برای سازندگی. سالنمای راستی یادآور نوروز و هفت‌سین، 73 نوروز است که با چاپ گاهشمار زرتشتی فرارسیدن سال نو و شکوفه‌های بهاری را نوید می‌دهد. سال 1328 خورشیدی نخستین چاپخانه زرتشتیان با نام راستی به کوشش روانشاد کیخسرو خسرویانی راستی بنیاد نهاده شد. او از پیشگامان در بنیاد اتحادیه چاپخانه‌داران تهران بود. یادش گرامی باد.
سالنمای راستی با شادباش فرارسیدن سال نو، نماهنگ نیایش نوروز سال 3760 اوستایی با آوای موبد بهروز نجمی‌زاده را از بارگاه پیرسبز پیشکش ایرانیان و دلدادگان فرهنگ و منش پارسی می‌کند. از پیشگاه دادار اورمزد تندرستی، بهروزی، پیروزی و روزی‌افزون را برای ایرانیان خواستاریم؛ با آرزوی سرسبزی و آبادانی برای میهن پرمهرمان ایران‌زمین.
دیرزیویم، درست زیویم، شاد زیویم، تا زیویم به کامه زیویم، گیتی‌مان به کامه باد به کامه تن، مینومان به کامه باد به کامه روان. سرتان سبز، سرای‌تان آباد، مهرتان افزون.

به کام تو گردد سپهر بلند  دلت شـاد باد و تنت بی‌گزند   همه ‌ساله بخت تو پیروز باد  شبان سیه بر تو نوروز باد

روزگارا، تازه شد هستی در آغاز بهار جشن جمشید جهان بین را جهان آرا بدار مهر افزون کُن درون سینه ها در سال نو فرِّ شادی را به جام زندگی از نو بیار
روزگارا، تازه شد هستی در آغاز بهار؛ جشن جمشید جهان‌بین را جهان آرا بدار. مهر افزون کُن درون سینه‌ها در سال نو؛ فرِّ شادی را به جام زندگی از نو بیار
سالنمای راستی: دورواج ۸۸۹۳۸۸۱۲-۰۲۱ پیام‌گیر ۸۸۷۳۱۹۴۹-۰۲۱
سالنمای راستی: دورواج ۸۸۹۳۸۸۱۲-۰۲۱ پیام‌گیر ۸۸۷۳۱۹۴۹-۰۲۱
به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07