لوگو امرداد
گزارش نشست ششم انجمن زرتشتیان تهران

انجام حسابرسی سال مالی 97 به درخواست هیات‌رییسه

گزارش پنجمین نشست گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران انجام حسابرسی مالی به درخواست هیات‌رییسههیات‌رییسه‌ی انجمن زرتشتیان تهران در ششمین نشست گردش 44 و نخستین نشست در سال 98، انجام حسابرسی عملکرد سال مالی منتهی به اسفند 97 را درخواست کرد.

بازرسان منتخب انجمن زرتشتیان تهران در درخواست کتبی که نیمه‌ی اسفندماه 1397 به هیات‌رییسه‌ی گردش 44 انجمن ارایه داده بودند، انجام حسابرسی عملیاتی و عملکرد زیر نظر حسابرس معتمد بورس و جامعه حسابرسان رسمی را خواهان شدند. در این درخواست‌نامه از هیات‌رییسه خواسته شده بود، موافقت و اولویت دادن به این درخواست را تا 25 اسفندماه 1397 اعلام کند تا نیازی به طرح این درخواست و تصمیم‌گیری درباره‌ی آن در مجمع فوق‌العاده نباشد. در نخستین نشستِ هفتگی هیات‌مدیره‌ی گردش 44 در سال 98، هیات‌رییسه انجمن زرتشتیان تهران، پیشنهاد مصوب انجام حسابرسی عملکرد سال مالی را ارایه کرد.

هیات‌رییسه با دو مصوبه:

  • پیشنهاد می‌شود که عملکرد حسابرس سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1397 توسط موسسه‌ی حسابرسی با احتساب مبلغ 100 میلیون ریال و ارزش افزوده جمعا به مبلغ 109 میلیون ریال انجام شود.

فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران گفت: برای برآورد گردش عملیاتی انجمن، بهتر است در ابتدا گزارش استانداردی از عملکرد انجمن دریافت کنیم و چشم‌اندازی از عملکرد انجمن داشته باشیم. ممکن است برخلاف آن‌چه که تصور میکنیم اتفاق خاصی نیفتاده باشد. با حداقل هزینه می‌توانیم دیدگاه و چشم‌اندازی از عملکرد انجمن داشته باشیم. سپس تصمیم برای حسابرسی عملیاتی بگیریم چرا که هزینه‌های حسابرسی بسیار بالا است.

زنده‌نوش دلایل گزینش این موسسه‌ی حسابرسی را برشمرد:

-پیشینه‌ی همکاری این موسسه در گردش‌های گذشته

– حضور پرسنل زرتشتی در این موسسه

-موسسه استاندارد حسابدار رسمی است و گزارشی که ارایه می‌دهد معتبر است.

فرشاد خورشیدیان، بازرس انجمن زرتشتیان تهران: این برآورد، تراز و بیلانی که هر ساله ارایه می‌دهیم را پوشش می‌دهد؟

فرانک زنده‌نوش: در این صورت باید ریز تک تک اقلام مانند صورت ریز دریافتی‌ها را داشته باشید.

رستم مزدیسنی، دبیر کمیسیون مالی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران: موسسه‌های حسابرس، حسابرسی را توسط حسابدار رسمی با یک روش استاندارد و بدون اعمال سلیقه انجام می‌‌دهند، از نظر نحوه‌ی اجرای حسابرسی در موسسه‌ها تفاوتی وجود ندارد و همه با یک روش استاندارد عمل می‌کنند. این حق هیات‌مدیره هست که موسسه‌ی حسابرس را انتخاب کند.

شاه‌بهرام سیروسی، فرنشین کمیسیون مالی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران گفت: در نشستی که در حضور فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، جمشید گشتاسبی، خزانه‌دار گردش 43، و افشین نمیرانیان، فرنشین گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران داشتیم تصمیم برآن شد که حسابرس مستقلی حسابرسی سال مالی انجمن را انجام دهد.

افشین نمیرانیان در ادامه گفت: در حقیقت با حضور حسابرس مشکل اجرایی میان عرف و قانون حل می‌شود.

خزانه‌دار گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران از جنبه‌ی قانونی حضور حسابرس گفت: در اساسنامه‌ی انجمن زرتشتیان تهران بازرس تعریف شده ولی از ویژگی‌های بازرس گفته نشده است. از طرفی دیگر بر اساس قانون مالیات‌ها، انجمن زرتشتیان تهران مشمول قانون 272 قانون مالیات‌ها هست (کلیه واحدهای تولیدی، بازرگانی و خدماتی ملزم به ارایه صورت‌های مالی حسابرسی‌شده توسط سازمان حسابرسی یا موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران هستند) و موظف به داشتن حسابرس رسمی می‌شود. این که تا به حال انجمن حسابرس نداشته، در حقیقت چشم‌پوشی اداره‌ی دارایی از انجام این قانون در انجمن است چرا که انجمن زرتشتیان تهران یک انجمن خیریه است، ولی از این به بعد باید به سمتی برویم که نه تنها امسال بلکه هر ساله یک حسابدار و حسابرس مستقل هر ساله روی صورت‌های مالی نظر بدهد.

وی افزود: در آیین‌نامه‌ی مالی که در این دوره ارایه شده دو بند حسابرسی مستقل هر ساله و حسابرسی داخلی از بحث‌های اساسی این آیین‌نامه است.

فرشاد خورشیدیان، بازرس انجمن زرتشتیان تهران، در نبود دو بازرس دیگر (فربد فرهی‌یزدی و آرش اذرگشسب) گفت: زمانی که بازرس درخواست حسابرس کرده پس حسابرس را باید بازرس انتخاب کند. اگر هیات‌مدیره این موسسه حسابرسی را مصوب کند ولی دیگر بازرسان با حضور این شرکت حسابرسی موافقت نکنند که دوباره کاری می‌شود.

افشین نمیرانیان خطاب به بازرس انجمن زرتشتیان تهران گفت: هیات‌مدیره کار خودش را انجام می‌دهد و شما در گزارش نهایی به مجمع بنویسید ما درخواست حسابرس کردیم، ولی با انتخاب انجمن حسابرسی انجام شد و بازرسان گزارش را قبول ندارند.

شاه‌بهرام سیروسی از علت این که هر چه زودتر موسسه‌ی حسابرسی باید انتخاب شود گفت: انجمن زرتشتیان تهران، تیرماه باید حساب مالی را تحویل دهد و هیچ شرکت حسابرسی فرصت انجام کار را ندارد.

خورشیدیان: براساس درخواست بازرسان و تصمیم هیات‌مدیره اگر بازرس درخواست حسابرس کرده پس بازرس هم باید حسابرس را انتخاب کند و اگر بازرسان نظر حسابرس را قبول نکنند، دوباره به اول کار برمی‌گردیم.

کامبیز میزانیان با اشاره به ماده 149 قانون تجارت مبنی بر قانونی بودن درخواست و انتخاب حسابرس از سوی بازرسان گفت: طبق ماده 149 قانون تجارت (بازرس یا بازرسان می‌توانند در هر موقع هر گونه رسیدگی و بازرسی لازم را انجام داده و اسناد و مدارک و اطلاعات مربوط به شرکت را‌مطالبه کرده و مورد رسیدگی قرار دهند. بازرس یا بازرسان می‌توانند به مسئولیت خود در انجام وظایفی که بر عهده دارند از نظر کارشناسان استفاده کنند‌به شرط آن که آنها را قبلاً به شرکت معرفی کرده باشند. این کارشناسان در مواردی که بازرس تعیین می‌کند مانند خود بازرس حق هر گونه تحقیق و‌رسیدگی را خواهند داشت.) بازرسان می‌توانند حسابرس انتخاب کنند، هیات‌‌رییسه مصوبه‌ای را که آورده به رای می‌گذارد اگر در نشست هیات‌مدیره تصویب شد و بازرسان موافقت نکردند آنها نیز می‌توانند حسابرس انتخاب کنند و دو حسابرس حضور داشته باشد.

فرانک زنده‌نوش درباره‌ی نحوه‌ی تنظیم قرارداد با موسسه‌ی حسابرسی گفت: قرارداد حسابرسی به نام انجمن زرتشتیان تهران و با کد اقتصادی انجمن و موسسه‌ی مربوط تنظیم می‌شود و برای این که بازرس در روند اجرایی حسابرسی حضور داشته باشد علاوه بر حضور دبیر انجمن، بازرس نیز به عنوان رابط انجمن معرفی می‌شود.

وی درباره‌ی درخواست بازرسان گفت: اگر بازرسان حسابرس به کار بگیرند خودشان باید پرداخت هزینه کنند. بازرسان می‌توانند به گزارش حسابرس انتخابی انجمن استناد کنند و آن را در مجمع ارایه دهند.

  • پرداخت مبلغ 500 میلیون ریال بابت قسط نخست هزینه‌ی حق‌آبه‌ی چاه آدریان بزرگ تهران.

افشین نمیرانیان، فرنشنین گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران: روزهای پایانی اسفندماه 1397 متوجه شدیم که با حکم قضایی اقدام به پلمب چاه آدریان بزرگ تهران شده است. به همراه اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس با آقای حاتمی، معاون امور آب تهران بزرگ گفت‌وگو کردیم و با آقای حاتمی به توافق رسیدیم که مبلغی را به عنوان علی‌الحساب پرداخت کنیم تا از اجرای حکم قضایی جلوگیری شود و نامه‌ای به عنوان انجمن نیکوکاری ارایه دهیم تا مبلغ پرداختی بدهی تقسیط شود.

وی در ادامه افزود: معاون امور آب، مبلغ علی‌الحساب برای جلوگیری از اجرای حکم قضایی را 100 میلیون تومان اعلام کرد که باید در مدت یک ماه پرداخت شود. با میانجی‌گری آقای اختیاری با پرداخت مبلغ 50 میلیون تومان به توافق رسیدیم و بنا شد مابقی بدهی با تخفیف به صورت اقساط پرداخت شود. اگر این مبلغ پرداخت نشود اعتبار مالکیت چاه از انجمن سلب می‌شود.

وی از نصب کنتور هوشمند برای محاسبه‌ی پرداخت حق‌آبه به میزان آب مصرفی را به عنوان راهکاری برای کاهش مبلغ پرداختی نام برد.

مصوبه‌های کمیسیون مالی:

  • پرداخت هزینه‌های لابراتوار دندان‌سازی به مبلغ 13 میلیون و 900 هزار ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی مواد مصرفی دندان‌پزشکی (کاریول لیدوکایین) به مبلغ 8 میلیون و 200 هزار ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی پزشکی یکی از همکیشان به مبلغ 360 هزار ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی بدهی عوارض ورود به طرح ترافیک آمبولانس قصرفیروزه به مدت 27 روز به مبلغ 5 میلیون و 256 هزار ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی تنخواه کمیسیون ساختمان به تاریخ 18 بهمن‌ماه تا 12 اسفندماه 1397 به مبلغ 29 میلیون و 630 هزار ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی سمپاشی خوابگاه دخترانه به مبلغ 4 میلیون ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی هرس درخت کاج آدریان تهران به مبلغ 6 میلیون ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی تعویض شیروانی سرویس بهداشتی پذیرشگاه پارسایی به مبلغ 8 میلیون و 500 هزار ریال.
  • پرداخت هزینه‌های تعیین گذر (شهرداری) مرتبط با ملک جوانمردی به مبلغ 6 میلیون و 700 هزار ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی خرید و نصب جک درِ پارکینگ ساختمان مزدایی به مبلغ 63 میلیون و 600 هزار ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی تغییر کاربری تعرفه‌ی کولر آبی ساختمان مزدا به مبلغ 88 میلیون و 222 هزار ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی کارگر باغ اوسون در دی‌ماه جهت 16 روز به مبلغ 11 میلیون و 200 هزار ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی تعمیرات پکیج گرمایشی دبیرستان فیروزبهرام به مبلغ 17 میلیون و 250 هزار ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی خرید لرک گهنبار به مبلغ 7 میلیون و 370 هزار ریال به هنگام همس پت میدیم‌گاه.
  • هزینه‌ی تعمیر شیروانی ساختمان فیروزبهرام به مبلغ 24 میلیون و 500 هزار ریال.
  • هزینه‌ی تنخواه کمیسیون ساختمان به مبلغ 19 میلیون و 44 هزار ریال از تاریخ سوم دی‌ماه تا 17 بهمن‌ماه 1397.

دو مصوبه‌ی کمیسیون ساختمان رای‌گیری نشد:

فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران درباره‌ی دو مصوبه‌ی کمیسیون ساختمان و مصوبه‌های دیگر کمیسیون‌ها که بار مالی دارد گفت: مصوبه‌های مالی کمیسیون‌ها از طریق کمیسیون مالی تسویه شود. ارزش فاکتورها اول در کمیسیون مالی تایید شود. زمانی که لزوم انجام هزینه‌ای تصویب شده و پول آن هزینه شده است، آن چه که باید تصویب شود ارزش فاکتورها است که کار کمیسیون مالی است.

وی افزود: در هیات‌مدیره برنامه‌ی کار ارایه می‌شود. اولویت‌بندی اجرای برنامه و لزوم انجام هزینه‌ برای آن برنامه در هیات‌مدیره مصوب می‌گیرد. ریز برنامه و ارایه‌ی فاکتورها بر اساس ریز برنامه، در کمیسیون مالی مصوب می‌شود.

وی در ادامه گفت: در جلسه‌‌های هیات‌مدیره با آگاهی از گزارش مالی و با علم به این که برای تامین اعتبار برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌هایی شده است، طرح و برنامه‌‌ها را مصوب و اولویت‌بندی می‌کنیم.

افشین نمیرانیان، فرنشنین انجمن زرتشتیان گفت: طبق روالی که در حال برنامه‌ریزی است، هیچ کمیسیونی مصوب مالی ارایه نمی‌دهد، به جز کمیسیون مالی. کمیسیون‌ها نظر تخصصی خود را در زمینه‌ی انجام طرح و با توجه به برآورد هزینه‌ی آن ارایه می‌دهند و  هیات‌مدیره با در نظر گرفتن لزوم اجرای طرح و برآورد هزینه، تصمیم به رای انجام یا عدم انجام طرح می‌گیرد. مصوب مالی آن طرح با توجه به ریز برنامه و برآورد هزینه در کمیسیون مالی تصویب می‌شود. کمیسیون مالی در پیوست، متمم هزینه را نیز مصوب می‌کند.

طبق آن چه که گفته شد دو مصوبه‌ی کمیسیون موقوفات رای‌گیری نشد.

  • متمم مصوبه‌ی 2281-43 به تاریخ 21 خوردادماه 1397 و 2751-43 به تاریخ سوم مهرماه 1397 درباره‌ی هزینه‌های اخذ جواز و شروع به کار خانه‌ی روانشاد کیانی‌پور تا سقف 950 میلیون ریال به میزان 250 میلیون ریال ( جمع کل سقف یک میلیارد و 200 میلیون ریال. (رای‌گیری نشد.
  • هزینه‌ی تعمیرات و بازسازی واحد 3 ساختمان جنب پذیرشگاه پارسایی به مبلغ 11 میلیون و 599 هزار ریال. (رای‌گیری نشد)

کمیسون روابط عمومی و امور اجتماعی:

رامین خسروی، فرنشین کمیسیون روابط عمومی و امور اجتماعی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی نیاز گزینش سخنگو برای انجمن گفت: پاسخگو بودن هر یک از هموندان هیات‌مدیره‌ در هر گردش انجمن انتظار به جا و حق قانونی همه‌ی کسانی است که به انجمن اعتماد کرده‌اند و رای داده‌اند. هر گردش برای آن که در انجام امور به موفقیت برسد بی‌گمان نیاز به پشتیبانی و همراهی پیوسته‌ی هازمان دارد که به دست آوردن این اعتماد و پشتیبانی تنها با پاسخگویی و بیان اهداف و کارهای انجمن ممکن است. پس برای برقراری ارتباط مناسب نیاز به یک سخنگو برای اعتمادسازی و جلب پشتیبانی هازمان است. وی افزود: همان‌گونه که این نیاز در گردش 43 احساس شد و هیات‌مدیره‌ی گردش پیشین، سخنگو را برای برقراری ارتباط با هازمان گزینش کرد. سپس طرح کلی گزینش سخنگو به رای گذاشته شد و به تصویب هیات‌مدیره رسید.

فرنشین کمیسیون روابط عمومی و امور اجتماعی، توانایی‌های یک سخنگو را برشمرد: تسلط کامل بر امور و فعالیت‌های انجمن مانند ساختار و اعضای کمیسیون‌ها، آیین‌نامه‌ها، مصوبه‌ها، نتیجه‌ی جلسه‌های هیات‌رییسه، آشنایی کامل با امور زیرمجموعه‌های انجمن، برنامه‌های جنبی، آشنا به نیازها و شرایط همکیشان، مانند دغدغه‌ها، پرسش‌ها گلایه‌ها و مشکلات، همچنین داشتن قدرت بیان و توانایی در جلب اعتماد، برخورداری از کلام مناسب و کاربری ارتباط غیرکلامی، داشتن سیما، ظاهر و پوشش مناسب، داشتن اعتماد به نفس و روحیه‌ی نقدپذیری

در بخش توانایی‌های سخنگو به داشتن تسلط کامل بر امور و فعالیت‌های انجمن اشاره شده است، از این رو افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، پیشنهاد «اظهار نظر رسمی در مورد موقوفات انجمن به عهده‌ی رییس انجمن باشد» را طرح کرد و به رای گذاشت. هیات‌مدیره به این طرح رای مثبت نداد.(در گردش پیشین، فرنشین انجمن زرتشتیان سخنگوی کمیسیون موقوفات بود.)

رامین خسروی در بخشی دیگر از ارزیابی فعالیت سخن‌گو و مدت زمان انتصاب سخن‌گو گفت: سخن‌گوی انجمن پس از گزینش می‌تواند تا پایان فعالیت گردش در این مسوولیت منصوب باشد و در این مدت کمیسیون روابط عمومی و امور اجتماعی به فعالیت وی نظارت می‌کند. هر زمان که صلاح باشد به تشخیص کمیسیون می‌توان مسوولیت سخنگویی را از وی سلب و به دیگری واگذار کرد. دلایل سلب سخنگو و ارزیابی آن از سوی کمیسیون روابط عمومی و امور اجتماعی به هیات‌مدیره گزارش می‌شود و با تایید هیات‌مدیره این سلب مسوولیت امکان‌پذیر است.

مصوبه‌های کمیسون روابط عمومی و امور اجتماعی:

  • ایجاد صندوق کمک به سیل زدگان ایران در روز جشن فروردین‌گان در آرامگاه، دیگری در شاه‌ورهرام‌ایزد روز ورهرام‌ایزد و دیگری در آتشکده‌ی تهران.
  • طرح کلی تصویب گزینش سخنگو مصوب شد.
  • اظهار نظر رسمی در مورد موقوفات انجمن به عهده‌ی رییس انجمن است. (با 5 رای موافق، 3 رای ممتنع و 11 رای مخالف رای نیاورد)
  • بند داشتن سیما، ظاهر و پوشش مناسب حذف شد.

کمیسیون دینی، فرهنگی و ورزشی با یک مصوبه:

  • طبق نامه‌ی کانون دانشجویان زرتشتی درخواست کمک هزینه‌ی برگزاری آیین و فرهنگ زرتشتیان ایران باستان در مجموعه‌ی سعدآباد به مبلغ 10 میلیون ریال.

مصوبه‌ی کمیسون موقوفات:

  • مصوب گردید جهت تک برگ کردن و اصلاح سند و انجام تمام امور اداری ساختمان معروف به فریدونیان واقع در خیابان سپهبد قرنی اقدامات و هزینه‌های لازم صورت پذیرد.

معرفی هموندان کمیسیون‌های هشت‌گانه‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران:

نماینده‌‌ی هر یک از کمیسیون‌ها در کمیسیون برنامه ریزی، بودجه و نظارت راهبردی 

–        نماینده‌ی کمیسون اجتماعی و روابط عمومی: کامبیز میزانیان

–        نماینده‌ی کمیسون دینی، فرهنگی و ورزشی: بابک شهریاری

–        نماینده‌ی کمیسون آموزش و جوانان: فرهاد کشاورزیان

–        نماینده‌ی کمیسون موقوفات: کورش ساسانی

–        نماینده‌ی کمیسون مالی: شاه‌بهرام سیروسی

–        نماینده‌ی کمیسون ساختمان: بهمن تیمساری

–        نماینده‌ی کمیسون خدمات و درمانی: مهردخت شهریاری

–        نماینده‌ی هیات رییسه: رامین خسروی

*کمیسیون امور اجتماعی و روابط عمومی، نشست شنبه‌ها ساعت  ۸:۳۰ برگزار می‌شود.

– هموندان: رامین خسروی، سیما بزرگ چمی، فرانک زنده نوش، مهردخت شهریاری، فرامرز کشاورزی، کامبیز میزانیان، میترا نمیرانیان.

– فرنشین: رامین خسروی   دبیر: سیما بزرگچمی

*کمیسیون آموزشی، جوانان و اشتغال، نشست دوشنبه‌ها ساعت ۳۰: ۸ برگزار می‌شود.

– هموندان: فرهاد کشاورزی، خدامراد مزداپور، رامین خسروی، فرامرز کشاورزی، کامبیز میزانیان

– فرنشین: فرهاد کشاورزی    دبیر و جانشین فرنشین: خدامرداد مزداپور

*کمیسیون خدمات و درمان، نشست دوشنبه ها ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

– هموندان: مهردخت شهریاری، بابک شهریاری، مهران تیراندازیان، رستم خرمدین، فیروزه ماوندادی، ساسان نیکنام.

– فرنشین: مهردخت شهریاری    دبیر: بابک شهریاری

*کمیسیون ساختمان، نشست شنبه ۱۸:۳۰ برگزار می‌شود.

– هموندان: بهمن تیمساری، فرشاد فرهی‌فر، خدامراد مزداپور، رستم مزدیسنی

– فرنشین: بهمن تیمساری    دبیر: فرشاد فرهی فر

*کمیسیون فرهنگی، دینی و ورزشی، نشست یکشنبه‌ها ساعت ۳۰: ۱۸ برگزار می‌شود.

– هموندان: میترا نمیرانیان، سیما بزرگ چمی، بابک شهریاری، فرشاد فرهی فر

– فرنشین: میترا نمیرانیان    دبیر: سیما بزرگچمی

*کمیسیون مالی ، نشست یک‌شنبه‌ها ساعت ۳۰: ۸ برگزار می‌شود.

– هموندان: شابهرام سیروسی، رستم مزدیسنی، جمشید دارابیان

– فرنشین: شابهرام سیروسی   دبیر: رستم مزدیسنی

­­*کمیسیون موقوفات، نشست روزهای شنبه و چهارشنبه ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

– هموندان: کورش ساسانی، مهران تیراندازیان، ساسان نیکنام ، شا‌ه‌بهرام سیروسی، خدامراد مزداپور، افشین نمیرانیان

– فرنشین: کورش ساسانی    جانشین فرنشین: مهران تیراندازیان    دبیر: ساسان نیکنام

گوشه و کنار پنجمین نشست:

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران در نخستین نشست سال 98 فرارسیدن سال نو را به همگان شادباش گفت.

– فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، درگذشت روانشاد فرهنگ فرهی‌یزدی، پدر فربد فرهی یزدی، بازرس انجمن زرتشتیان تهران را آرامش‌باد گفت و با وی ابراز همدردی کرد. همچنین درگذشت منوچهر گشتاسب فلفلی دهشمند هازمان زرتشتی را آرامش‌باد گفت.

– شهاب دولت‌زاده طراح سیستم شمارشگر آرا، دستگاه شمارش آرا را نصب و راه‌اندازی کرد.

نخستین نشست هفتگی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران در سال 1398 خورشیدی نوزدهم فروردین‌ماه، در نبود خدامراد مزداپور و جمشید دارابیان برگزار شد. این نشست از ساعت 19 آغاز شد و نزدیک به سه ساعت به درازا کشید.

 دیدگاه‌های کارشناسی درباره‌ی حسابرسی انجمن زرتشتیان تهران در ویژه‌نامه‌ی زرتشتیان امرداد به‌ زودی چاپ می‌شود.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

8 پاسخ

  1. با درود به هموندان هيات مديره جديد. سالهاست كه از انجمن درخواست حسابرسي رسمي ميشود. حتي در دو دوره پيش مصوب شد ولي اجرا نشد. شايسته است كه همزمان حسابرسي چند ساله انجمن انجام شود.

  2. ضمن تشکر از هیات مدیره انجمن برای ورود به مساله حسابرسی؛ شاید خوب باشد که در مورد دو نکته زیر روشنگری بیشتری صورت گیرد: 1- دامنه حسابرسی شامل چه مواردی خواهد بود، مثلاً آیا سازمان پذیرایی انجمن تهران را هم در برمیگیرد؟ آیا اموالی که اسناد آن‌ها متعلق به انجمن نیست ولی انجمن آن‌ها را اداره می‌کند یا وکیل آنهاست را هم در بر می گیرد؟ 2- ترتیب اطلاع رسانی نتیجه گزارش حسابرسی چیست؟ مثلاً آیا در سایت انجمن منتشر خواهد شد؟ آیا بخشهایی از آن سیاه خواهد شد؟ فقط برای بخشهایی از هیات مدیره در دسترس خواهد بود؟ در جلسه غیر علنی شفاهاً خوانده خواهد شد؟ در دبیرخانه موجود خواهد بود و احتیاج به مراجعه حضوری دارد؟ بعد از اتمام گزارش در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد؟ و … به نظر من شاید بهتر باشد پیش از شروع کار در این مورد تصمیم گیری شود تا بعداً از اختلافات جلوگیری شود.و به نظر می‌رسد گزینه مطلوب، انتشار کامل و بدون سانسور گزارش در سایت انجمن برای دسترسی ساده‌تر و بدون کنترل برای تمام اعضای جامعه باشد، هر چند نمایانگر اشکالاتی در اداره انجمن باشد که در سالهای بعد، مرتفع خواهد شد.

  3. شرکت با کارمند همکیش خوب است. ولی باید بهترین شرکت حسابرسی را گرفت نه لزوما شرکتی که همکیش داره.
    باید فراخوان داده بشه یا مناقصه انجام بشه. باید قانون تجارت و آیین نامه معاملات رعایت بشه.
    اینجا هیات مدیره تحت حسابرسی است. بنابراین خود هیات مدیره نمیتواند حسابرس بیاورد. باید توسط بازرسان یا افراد بیطرف مدیریت شود.

  4. با درود خدمت هموندان انجمن و همکیشان گرامی .چرا و به چه دلیل یک حسابرسی واقعی و بدور از هر گونه شک و شبه در انجمن صورت نمیگرد.ونظر بازرسین و جامعه بعد ازچندین سال تامین نمیشود.وصحبت از پرداخت هزینه توسط بازرسین در صورت عدم تاییدشان ودیگر سخنان ناشایست در همین ابتدای دوره به میان کشیده میشود.لطفا نظر بازرسین که نظر اکثریت جامعه در خصوص حسابرسی میباشد را تامین نمایید.

  5. معمولا موضوع اول در هیات مدیره مطرح و بحث میشود. پس از مصوبه، فراخوان و تعیین جزئیات میشود. اینجا از آخر کار شده، یعنی اول سازمان تعیین شده بعد مصوب شده که اشتباه است.

  6. داشتن سخنگو خوب است ولی بهتراست فردی همسو با فرنشین باشد که مشکلات و اختلافات گردش قبل پیش نیاید.

  7. باعث تاسف است که از ابتدای دوره بین هیات مدیره و بازرسان اختلاف نظر وجود دارد. موضوع حسابرسی میتوانست دوستانه مطرح و مشخص شود و برای مصوبه نهایی در هیات مدیره مطرح شود. در این گزارش نوعی اختلاف نظر بازرسان مشاهده میشود که شاید فقط شکلی باشد. نگرانی این است که شاید مواردی وجود دارد که باررسان ناگهانی خواستار حسابرسی شده اند.

  8. با درود
    جناب افشین نمیرانیان فرنشین انجمن زرتشتیان تهران بهتر است کتاب قانون تجارت را که خیلی هم کم حجم و کوچک است را تهیه بفرمایید و مطالعه کنید چون بازرس نقش اساسی در انتخاب حسابرس دارد و گفتن جمله پرداخت هزینه حسابرس به عهده بازرس است خیلی خنده دار است در ضمن بازرس میتواند این مسائل را به وزارت کشور مکاتبه کرده و درخواست مجمع فوق العاده کند
    در آخر باز به فرنشین انجمن پیشنهاد میکنم کتاب قانون تجارت را حتما تهیه کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09