لوگو امرداد

گرامی‌داشت نخستین ورهرام روز سال با خوانش همگانی اوستای ورهرام یشت

خوانش همگانی اوستای ورهرام یشت با هماهنگی انجمن زرتشتیان یزد در نخستین ورهرام روز سال در آتشکده‌‌ی یزد برگزار شد.

آتشکده‌ی بزد روز ورهرام ایزد و فروردین ماه برابر با شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت پنج پسین میزبان همکیشانی بود که با خواندن اوستای ورهرام یشت همراه با موبد بهروز نجمی زاده پیروزی و سرافرازی همگان را هم آوا خواهان شدند.

سپنتا نیکنام، فرنشین انجمن زرتشتیان یزد هم در پایان اوستاخوانی سخنرانی کرد. در پایان از همکیشان پذیرایی شد.

در ادبیات مزدیسنا و آریایی کهن، بهرام ایزد در پیکره‌های بسیار زیبا، نیرومند، تیزرو، برنا، شاداب، شاهین تیز پرواز، مرد رایومند و …. دادگری و درستی و خوشی و یکرنگی مى‌دارد و اهریمن زدایی مى‌کند، به نیکان و ستایندگان نیرو مى‌دهد و بر دشمنان خشم مرگ مى‌آورد و در کار آشتی هم کوشاست. آشتی که از راه درست اشو زرتشت سپنتمان آن را ستود و همواره در آرزوی برپایی‌اش بود و از برای پیروزی خود و پیش بردن آواژگان بهرام ایزد را ستایش کرد.
ایزد ورهرام که در دلاوری دلاورترین، در پیروزی پیروزمندترین، در شکوهمندی شکوهمندترین، در بخشندگی بخشنده‌ترین، در سودرسانی سودرسان‌ترین و در درمان بخشی درمان بخش‌ترین آفریدگان است  همه دشمنان آسیب‌رسان و همه مردمان کژاندیش را درهم می‌شکند.
ورهرام به معنی پیروزی است و فرشته پیروزی و نگهبان پیروزی‌ست و در گاه نبرد، هماوردان برای چیرگی بر دشمن باید از وی یاری بخواهند و ستایش نیایش و دهش بیشتر از سوی هر گروه، چیرگی و غلبه را بر دشمن فراهم آورده و آن جبهه جنگ را کامروا می‌کند.

1 14

10 8

11 7

8 10

6 10

7 12

2 14

12 8

5 11

4 10

33 2

44

17 3

19 3

15 4

18 3

55
16 4فرتورها از کورش جمشیدی است.
6744

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. فرتورها بسیار زیبا و حرفه ای سپاس همایون جان. پیروز باشی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30