لوگو امرداد

گاهنامه تئوفانس چاپ و منتشر شد

WhatsApp Image 2022 04 27 at 23.17.43انتشارات برسم، گاهنامه تئوفانس را با گردانش پارسی محمود فاضلی بیرجندی به چاپ رساند.

گاهنامه تئوفانس منبعی بس مهم برای تاریخ‌‌نویسان است. او آگاهی‌های دست اول از امپراتوری بیزانس، امپراتوری پارس و فتوحات اسلامیان داده است. گزارش‌های این کتاب از بیست سال پیش از برآمدن اسلام آغاز شده و به سال 196 قمری، دوره خلافت مامون، می‌رسد.
گاهنامه تئوفانس پُرارج‌‌ترین و استادانه‌‌ترین، در میان همه‌ی گاهنامه‌‌هایی است که گاهنامه‌‌نویسان بیزانسی به یادگار گذاشته‌‌اند. کتاب او قالب سالنامه دارد و رخدادهای هر سال را جداگانه ثبت کرده است.
تئوفانس نهایت جدیت خود را به کار بسته تا اسکلتی درست، به استوار‌ترین قالب ممکن گاهنامه‌‌نگاری بر پا بدارد و گوشت و پِی گاهنامه‌‌اش را بر آن سوار کند.
درباره‌ی آثار عمیق کتاب تئوفانس بر گاهنامه‌نویسان بیزانس سخن‌ها گفته شده است. گاهنامه‌‌نویسان پس از او کتاب تئوفانس را هم منبع خبر شناختند، و هم آن را الگو گرفتند و براساس آن گاهنامه‌ های خود را نوشتند. اما بیشتر آنان دقت نظر و باریک‌‌بینی او را در کار خود نداشتند.
این کتاب در 389 رویه ازسوی نشر برسم به چاپ رسیده و به بهای 120 هزار تومان در فروشگاه کتاب امرداد در دسترس است.

برای خرید کتاب «گاهنامه تئوفانس» با دفتر امرداد به شماره‌‌های ۸۸۳۲۵۳۲۹ و ۸۸۳۲۵۳۳۰ و ۸۸۳۲۵۳۳۱ تماس بگیرید و یا کتاب را از بخش فروشگاه تارنما به نشانی اینترنتی https://amordadnews.com/product/ آنلاین خریداری کنید.

خرید اینترنتی کتاب گاهنامه تئوفانس از فروشگاه امرداد

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-03