لوگو امرداد
تازه‌های نشر برسم

هیربَدستان به بازار کتاب آمد

WhatsApp Image 2022 04 29 at 20.43.50انتشارات بَرسَم، هیربَدستان (اوستا و زند) را با پژوهش، دکتر فریناز اطمینان به چاپ رساند.

متن هیربدستان گسترده‌ترین متن بازمانده از دوران پیش از اسلام درمورد تحصیلات مذهبی زرتشتیان است که از زمان ایران باستان به دوران میانه رسیده است. هیربدستان به همراه نیرنگستان بخشی از هوسپارم نسک را تشکیل می‌دهند. در کتاب هیربدستان شامل بیست فصل، قوانین مذهبی در مورد رفتن به هیربدستان شرح داده شده است و دیدگاه‌های مفسران گوناگون درمورد این قوانین و شرایط مختلف در قسمت زند آورده شده است. مطالعه متن هیربدستان به روشن‌تر شدن قوانین مربوط به تحصیلات مذهبی، مسایل متعدد درمورد زنان، انواعی از گناهان و مجازات آنها کمک می‌کند. همه‌ی 20 فصل هیربدستان به همراه 91 فصل نیرنگستان در قالب دو نسخه به ما رسیده است.

کتاب پیش رو نخستین ترجمه فارسی متن هیربدستان است. کتاب شامل آوانویسی متن اوستا و زند، ترجمه فارسی، ارایه‌ی یادداشت‌های موضوعی و واژه‌نامه‌ی بسامدی است. نسخه‌ی مورد استفاده در این تحقیق دست‌نویس TD است و در موارد نیاز به نسخه HJ نیز مراجعه شده ‌است. نسخه هندی HJ و نسخه ایرانی TD که نسخه قدیمی‌تر است به تاریخ نزدیک به 900 یزدگردی. اسم نسخه HJ از نام صاحب اثر هوشنگ جاماسپ گرفته شده ‌است این نسخه در سال 1894 در بمبئی توسط سنجانا به چاپ رسیده است. موبد خدابخش فرود آبادان نسخه TD را که اکنون در کتابخانه موسسه کارما ارینتال در بمبئی نگهداری می‌شود، از ایران به هند برد و در سال 1876 آن را به موبد تهمورث دینشاه انکلساریا سپرد، کسی که نام نسخه از او گرفته شده‌ است. نسخه TD از سوی گوبدشاه رستم بندا در حدود سال 1530 نوشته شده ‌است. این نسخه پس از یورش تازیان به ایران گردآوری شده است.

کتاب هیربدستان (اوستا و زند) در 148 رویه و مقدمه نگاری استاد دکتر محمود طاووسی از سوی نشر برسم به چاپ رسیده و به بهای 70 هزار تومان در فروشگاه کتاب امرداد در دسترس است.

برای خریداری کتاب «هیربدستان، اوستا و زند» با دفتر امرداد به شماره‌‌های ۸۸۳۲۵۳۲۹ و ۸۸۳۲۵۳۳۰ و ۸۸۳۲۵۳۳۱ تماس بگیرید و یا کتاب را از بخش فروشگاه تارنما به نشانی اینترنتی https://amordadnews.com/product/ آنلاین خریداری کنید.

خرید اینترنتی کتاب هیربدستان، (اوستا و زند) از فروشگاه امرداد

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. باسلام خدمت شما بزرگوار ارجمند
    که به راستی ونیکی به تداوم زندگانی نیاکانمان ارج مینهید بدین سان از شما تقاضا مندم که pdf نسک های شناسایی شده را نیز در این جا و در جایگاه های دیگر قرار دهید تا درسترس دانشجویان و پژوهندگان این پهنه قرار گیرد با سپاس فراوان
    دانشجویی از ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05