لوگو امرداد
گزارش تصویری

کاشت درخت و گرامی‌داشت اشتاد ایزد در آدریان بزرگ

اشتادایزد و اسفندماه روز نیایش و ورزش و دیدار و دوستی با سالمندان زرتشتی همراه با برنامه تغذیه سالم و گرامی‌داشت هفته درختكاری در آدریان بزرگ برگزار شد.

برنامه با نیایش همگانی به سرپرستی بانو مهرانگیز ذهبی و ورزش و نرمش  صبحگاهی به سرپرستی بانو مهری منوچهری آغاز شد.

ایراندخت كریمدادی در بخش برنامه‌ی  تغذیه سالم  با دستپخت  كیک فلفل دلمه‌ای  از شركت‌کنندگان پذیرایی كرد و روش پخت آن را آموزش داد و سپس آدخت بهمردی درباره‌ی فوت و فن كیک‌پزی نکاتی را برای باشندگان بازگو کرد. در ادامه مهرانگیز ذهبی مطالبی را در مورد ریشه‌ی پیدایش نوروز و اجرای آیین نوروزی در سراسر جهان سخن گفت.

بخشی از برنامه، به مناسبت هفته‌ی درختكاری، دوستداران طبیعت با پیش‌کش و كاشت نهال در فضای سبز آدریان بزرگ جشن درختکاری را گرامی داشتند.

در برنامه‌ی این ماه جشن زادروز بانو باستانی و دو همکیش دیگر زاده شده در اسفندماه برگزار شد.  

داریوش نمیرانیان برای شادی روان و سر سال  درگذشت مادر و پدرشان روانشادان فیروزه تیرانداز نمیرانیان و همسرشان خداداد طوس نمیرانیان از شركت كنندگان پذیرایی كردند و هزینه خرید سینک ظرفشویی برای آشپزخانه آدریان بزرگ  را دهش كرد.

در بخش پایانی آدخت بهمردی به مناسبت پیشواز جشن  نوروز به همه‌ی شركت‌كننده  جا كلیدی دستباف خودش را به همراه فال حافظ پیش‌کش کرد. همچنین برای سپاسداری از مهری منوچهری که هماهنگی و اجرای برنامه اشتاد ایزد را بر دوش دارد، هدایایی را به وی پیشكش شد. این برنامه با دف نوازی و شادی و پذیرایی به پایان رسید.

روز اشتاد ایزد در گاهشمار زرتشتی برابر با بیستم اسفند ماه ١٣٩٧ به کوشش كارگروه ورزش بانوان ورهرام گرامی‌ داشته شد.

نگاره‌هایی از برنامه‌های گرامی‌داشت اشتاد ایزد را در دنباله می‌بینید:

5

2

4

12

 

9

13

11

16

1

00

10

14

8

3

7

100

15

فرتور رسیده است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-16