لوگو امرداد
خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار کرد

بزرگداشت هنرمندان درگذشته‌ در آیین چراغ خاموشی نیست

یاد هنرمندان درگذشته‌ی سال 1397 خورشیدی، پنج‌شنبه 16 اسفندماه، در مراسم «آیین چراغ خاموشی نیست» با باشندگی (حضور) شماری از هنرمندان، مسوولین و مردم در خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار شد.

پیروز حناچی، شهردار تهران، محمد سریر، موسیقی‌دان و آهنگساز و فرنشین (:رییس) هیات مدیره‌ی خانه‌ی موسیقی ایران، محمدمهدی عسگرپور، تهیه‌کننده و کارگردان، مجید انتظامی، آهنگساز و فرزند زنده‌یاد استاد عزت‌الله انتظامی، ابراهیم حقیقی گرافیست و عکاس، ایرج راد، بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون، حجت‌الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، شیرین احمدلو، همسر زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر، نگار نادری‌پور فرنشین هیات مدیره‌ی انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران در مراسم «آیین چراغ خاموشی نیست» باشنده بودند.

گزارش تصویری امرداد از برگزاری این آیین در زیر آمده است.

آیین چراغ خاموشی نیست، خانه‌ی هنرمندان ایران

آیین چراغ خاموشی نیست، خانه‌ی هنرمندان ایران 

مراسم «آیین چراغ خاموشی نیست» یادبود هنرمندان درگذشته‌ی سال 1397 خورشیدی، در خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار شد

مراسم «آیین چراغ خاموشی نیست» یادبود هنرمندان درگذشته‌ی سال 1397 خورشیدی، در خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار شد

مجید رجبی‌معمار، مدیرعامل خانه‌ی هنرمندان ایران

مجید رجبی‌معمار، مدیرعامل خانه‌ی هنرمندان ایران: درگذشت 119 در سال 1397 خورشیدی، باری سنگین و داغی بزرگ برای هازمان فرهنگی و هنری کشور بود.

ابراهیم حقیقی گرافیست و عکاس

ابراهیم حقیقی گرافیست و عکاس: هنرمندان پیش از رفتن از خانه‌ی هنرمندان به قطعه‌ی هنرمندان خویشکاری (:وظیفه) سنگینی در هازمان خود دارند و آن شادی و آگاهی‌بخشی به مردم است.

حجت‌الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران

حجت‌الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران: هنرمندان در درازای سده‌ها با آفرینش آثار هنری ماندگار، نور فرزانگی را در هازمان خود زنده نگاه داشتند.

مجید انتظامی، آهنگساز و فرزند زنده‌یاد استاد عزت‌الله انتظامی

مجید انتظامی، آهنگساز و فرزند زنده‌یاد استاد عزت‌الله انتظامی: پدرم در همه‌ی زندگی‌اش تنها با عشق به مردم و برای شاد کردن دل آن‌ها به روی صحنه می‌رفت.

اجرای زنده‌ی موسیقی به سرپرستی پرهام علیزاده «درآیین چراغ خاموشی نیست»

اجرای زنده‌ی موسیقی به سرپرستی پرهام علیزاده «درآیین چراغ خاموشی نیست»، یادبود هنرمندان درگذشته‌ی سال 1397 خورشیدی

نگار نادری‌پور فرنشین هیات مدیره‌ی انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران

نگار نادری‌پور فرنشین هیات مدیره‌ی انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران: هنرمندان پیشکسوت تجربه‌های تاریخی تکرار ناپذیری هستند که شوربختانه بستر مناسبی برای کنش‌گری و تاثیرگذاری آن‌ها در هازمان نیست.

ایرج راد، بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون

ایرج راد، بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون: هنرمندان از دست رفته، گوهرهای پاکی بودند که به هازمان ما عشق و آزادگی آموختند و ما را به اندیشیدن واداشتند. نبود عزت‌الله انتظامی تا سال‌ها جبران‌ناپذیر خواهد بود.

59

محمدمهدی عسگرپور، تهیه‌کننده و کارگردان

محمدمهدی عسگرپور، تهیه‌کننده و کارگردان: مرگ هنرمند نه با خاکسپاری، بلکه با محدود کردن امکان کنش (:فعالیت) و تاثیرگذاری آن‌ها در هازمان و بی‌مهری به میراث ارزشمندشان رخ می‌دهد.

61

«پیروز حناچی، شهردار تهران در«آیین چراغ خاموشی نیست

پیروز حناچی، شهردار تهران: تصمیمی که ما مدیران می‌گیریم به یک دوراهی می‌رسد که یا خیر است یا شر؛ برنامه‌ی امروز یک خیر بزرگ است که امیدواریم در آینده نیز ادامه داشته باشد. باید بکوشیم تا کنش‌های (:فعالیت‌های) فرهنگی و هنری را در شهر افزایش دهیم تا تهران رنگ و بوی زندگی به خود بگیرد.

تهران امروز وضعیت خوبی ندارد. تنها راه بهبود آن همکاری و باشندگی(:حضور) مردم در مدیریت شهر است. باید شهر را زیبا کنیم؛ زندگی تنها در زیبایی شدنی است. باید با فرهنگ و هنر، تهران را زیبا کنیم.

رونمایی از کتاب یادبود هنرمندان درگذشته‌ی سال 1397 در برنامه‌ی «آیین چراغ خاموشی نیست»

رونمایی از کتاب یادبود هنرمندان درگذشته‌ی سال 1397 در برنامه‌ی «آیین چراغ خاموشی نیست»

محمد سریر، موسیقی‌دان و آهنگساز و فرنشین (:رییس) هیات مدیره‌ی خانه‌ی موسیقی ایران

محمد سریر، موسیقی‌دان و آهنگساز و فرنشین (:رییس) هیات مدیره‌ی خانه‌ی موسیقی ایران: شوربختانه همه‌ی آثار بزرگانی که از میان ما رفتند برای ما باقی نمی‌ماند تا برای آیندگان به یادگار بگذاریم. باید بکوشیم تا بیشترین تاثیر را از هنرمندان درگذشته در هازمان (:جامعه) بازتاب دهیم.

65

شیرین احمدلو، همسر زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر

شیرین احمدلو، همسر زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر: هنر ناصر چشم‌آذر ریشه در امید فراوان او به زندگی داشت؛ او با هنر زندگی کرد و هنرمندانه از میان ما رفت. امیدواریم یاد او نیز هنرمندانه در میان ما باقی بماند.

67

98

69

فرتور از ماندانا آذرکیوان است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. درود و سپاس از گزارش ارزنده شما، سپلس از عکسهای خوب ، حیف که جای خالی رفتگان پر نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06