لوگو امرداد

چین؛ مقصد تازه صنایع‌ دستی فارس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با پافشاری بر بایستگی شناساندن هنرهای سنتی و صنایع دستی استان در ابعاد ملی و بین‌المللی ، از کشور چین به عنوان مقصد تازه صادرات و عرضه‌ی هنرهای سنتی و صنایع‌دستی استان یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس؛ پیرامون نشست وزرای تمدن‌های کهن که در کشور چین در حال برگزاری است، نمایشگاهی از تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی فارس برپا شده است.

 مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس در این‌باره گفت: این نمایشگاه با همکاری اتحادیه تعاونی‌‌های صنایع دستی استان فارس برگزار و آثاری مانند دست‌بافت‌های داری، منبت، زیورآلات سنتی، معرق، مس، قلم زنی، کاشی هفت رنگ و مصنوعات چوبی  در معرض دید دوست‌داران قرار گرفته است.

وی افزود: این نمایشگاه تخصصی بهانه‌ای برای آشناسازی مردم چین با داشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان فارس به ویژه شهر شیراز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  فارس در دنباله گفت: هم‌اکنون بیشتر فراورده‌های صنایع دستی استان به کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس و اروپا صادر می‌شود و این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای مقصد تازه صنایع‌دستی استان به شمار می‌آید.

امیری از استقبال چشمگیر مخاطبان از این نمایشگاه خبر داد و افزود: امید است هر چه زودتر چین به مقصد مناسبی برای صادرات صنایع دستی استان تبدیل شود.

بنابراین گزارش در چهارچوب این نمایشگاه هنرمندان اعزامی صنایع‌دستی استان فارس با مسوولان و هنرمندان حوزه صنایع‌دستی کشور چین نشست‌های بسیاری برگزار کردند.

بنابراین گزارش؛ گشایش این نمایشگاه با حضور دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی برگزار شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30