لوگو امرداد

پاسداشت آیین اشتاد ایزد در میان زرتشتیان کالیفرنیا

گروه گاتاخوانی مرکز زرتشتیان کالیفرنیای جنوبی، اشتاد ایزد و آبان‌ماه، روز نیایش، ورزش، دهش، دیدار، دوستی و همدلیِ همکیشان را پاس داشت.

این برنامه، بخش‌هایی مانند تغذیه‌ی سالم با خوراکی‌های سالم، برنامه‌های هنری شاد، ارایه‌ی مطالب کوتاه و مفید را دربر داشت.

آغازگر برنامه اجرای آیین نیایش همگانی و سرایش بندهای سپندینه‌ی گات‌ها در راستای پاک‌سازی اندیشه و آرامش درون به سرپرستی نوشین جهانگیری و دکتر ویدا جهانگیری بود. سپس، فروزه‌ای از ایزدبانو اشتاد در راهنمایی انسان‌ها به سوی پیشرفت و سازندگی جهان آفرینش به باشندگان معرفی شد. همچنین از خویشکاری و نقش این ایزد در ارج نهادن و پاکیزه نگاه داشتن چهار آخشیج گفته شد.

در ادامه از اهمیت گستردن سفره‌ی شادی‌بخش ایزدبانو اشتاد و نقش آن در ایجاد یکرنگی و یکی خویشکاری و نقش این ایزدشدن، دهشمندی، ایجاد همدلی و دوستی، آگاه شدن از تجربیات زندگی، دور شدن از تنهایی، احساس امنیت، همبستگی و دیگر فواید آن گفتگو شد و چند مورد از کردارهای نیک موثر در ایجاد و پاسداشت پیوند سالم در هازمان زرتشتی نام برده شد. در بخش ورزش همگانی، آموزش یوگای نشسته به سرپرستی نوشین جهانگیری انجام گرفت. دف‌نوازی به همراه ترانه‌خوانی از سوی هنرمند زرتشتی پریسا باوفا و همیاری شرکت‌کنندگان هنرمند از دیگر برنامه‌ها‌ی گرامیداشت اشتاد ایزد بود.

برنامه‌ی دیگر آرتمیس جوانشیر و آرمیتا دلال بود که در زمینه‌ی تلاش‌هایی که کورش بزرگ در آبادانی ایران زمین انجام داده است،  گفتارکوتاهی بیان کردند. ‌همچنین گزارشی از برنامه‌ی بنیاد پل‌گذار و ‌دیدار از سه آتشکده در گرجستان ارایه کردند. در ادامه‌ی برنامه، آیین چک و دوله (فال در کوزه) به همراه خواندن دوبیتی های محلی با همراهی شرکت‌کنندگان انجام شد. در بخش برنامه‌ی تغذیه‌ی سالم  نوشین جهانگیری فواید و روش استفاده درست از دو میوه‌ی خرمالو و انار را به آگاهی شرکت‌کنندگان رساند. در پایان این دورهمی شاد و آموزنده، همکیشان با دستپخت و‌ دهش نیک‌اندیشان ‌پذیرایی شدند.

آیین گرامی‌داشت اشتاد ایزد با باشندگی گروهی ازهمکیشان، پسین یکشنبه 19 آبان‌ماه 1398 خورشیدی برابر با 10 نوامبر  2019 میلادی درمرکز زرتشتیان کالیفرنیای جنوبی برگزار شد. گزارش تصویری از این آیین را در پیوست می‌بینید:

1

2

3

4

5

6

6744

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30