لوگو امرداد

بازدید چشمگیر گردشگران از منظر باستانی ساسانیان فارس

manzaresasaniبیش از 43 هزار و 650 گردشگر داخلی و خارجی از  آثار ثبت جهانی شده‌ی «منظر باستانی ساسانیان فارس» بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از بازدید بیش از 43 هزار و 650  گردشگر داخلی وخارجی از  آثار جهانی شده‌ی منظر باستانی ساسانیان فارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس؛ مصیب امیری با بیان خبر بالا گفت: با توجه به ثبت جهانی منظر باستانی ساسانیان فارس در تیرماه سال 1397 خورشیدی، آثار تاریخی جای گرفته در این پرونده مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی ورودی به استان قرار گرفت به‌گونه‌ای که در شش ماهه‌ی نخست سال 1398 43 هزار و 655 بازدید از آثار این محور انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس افزود: پرونده‌ی منظر باستانی ساسانیان فارس دربرگیرنده‌ی شهر تاریخی بیشاپور، نقش‌برجسته‌های تنگ چوگان، غار و مجسمه‌ی شاپور در شهرستان کازرون، کاخ اردشیر، قلعه دختر، نقش‌برجسته‌های تنگاب و شهر تاریخی گور در شهرستان فیروزآباد، و کاخ ساسان در شهرستان سروستان است که از این هشت اثر، شهر تاریخی بیشاپور، نقش‌برجسته‌های تنگ چوگان و کاخ اردشیر دارای بلیت فروشی هستند و آمار به دست آمده از بازدیدها، بر همین پایه در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: در شش ماهه‌ی نخست سال 1398 شمار 20 هزار و 122  بازدید از مجموعه‌ی تاریخی طبیعی بیشابور، تنگ چوگان و موزه‌ی بیشاپور کازرون بازدید کردندکه از این شمار 4 هزار و 306 بازدیدکننده‌ی خارجی هستند. همچنین22 هزار و 510 بازدید داخلی و  یک هزار و 23 بازدید خارجی از کاخ اردشیر فیروزآباد در این زمان صورت گرفته است.

امیری در دنباله گفت: با توجه به ثبت جهانی این محور، کوشش براین است که از سرمایه‌گذاران در حوزه‌ی تامین زیرساخت‌های گردشگری برای خدمات‌دهی هر چه بهتر به گردشگران اقدام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس افزود: شهرستان کازرون با هشت تاسیسات اقامتی در مجموع دارای ظرفیت 303 تَن شب اقامت، شهرستان کازرون با چهار تاسیسات اقامتی دارای ظرفیت 80 تَن شب اقامت و شهرستان سروستان با یک اقامتگاه بوم‌گردی عشایری دارای ظرفیت 18 نفر شب اقامت هستند.

مصیب امیری یادآور شد:  بیش از چهار پروانه(:مجوز) در شهرستان کازرون، 10 پروانه در شهرستان فیروز آباد و 2 پروانه در شهرستان سروستان صادر شده است که بی‌گمان پس از ساخت و بهره‌برداری از این مجموعه‌ها، افزون‌بر افزایش ظرفیت اقامتی، کارآفرینی مستقیم و غیرمستقیم  حوزه‌ی گردشگری در این شهرستان‌ها را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09