لوگو امرداد

استخرگاه؛ روستایی سرشار از آرامش

 

 

روستای استخرگاه رودبار

estakhrgah

استخرگاه روستایی زیبا با طبیعتی که پهلو به بهشت می‌زند در دامنه‌ی کوه درفک و در دل جنگل‌های گیلان جای گرفته است. این روستا در بخش رحمت‌آباد شهرستان رودبار (زیتون)، در ۳۵ کیلومتری مرکز این شهرستان و در ۷۵ کیلومتری شهر رشت جای دارد.

وجود دو استخر در گوشه‌ی باختری (:غربی) وگوشه‌ی باختری (:شرقی) روستا شوند(:دلیل) نام‌گذاری روستا به استخرگاه است. استخر گوشه‌ی باختری انباشت‌گاه آب زمین‌های کشاورزی روستای دفراز است.

خانه روستایی تاریخی که نزدیک به ۱۰۰ سال دیرینگی دارد با معماری سنتی درمرکز روستا یکی از گیرایی‌های (:جاذبه‌های) گردشگری این روستا است. پیرامون این خانه استخر زیبایی چشم‌نوازی می‌کند که نام روستا از آن گرفته شده است. در بخش بالادستی این استخر کوه میرزا بر فراز روستا ایستاده است. آبشار زیبای استخرگاه از دامنه کوه درفک سرچشمه‌ می‌گیرد دست‌افشان و خروشان در دل جنگل‌های دست‌نخورده‌ی پیرامون روستا جاری شده است. کوه درفک که در بخش خاوری استخرگاه جاخوش کرده است زیبایی دوچندانی به این طبیعت بی‌مانند داده است. همچنین استخرگاه یکی از مسیرهای اصلی صعود کوهنوردان به کوه درفک است.

آرامش سایه افکنده بر طبیعت دست‌نخورده، چرای گوسفندان در مرتع‌های پیرامون روستا و مه غلیظ عصرگاهی در کنار دیگر زیبایی‌های این گستره‌ گردشگران را به دور از دغدغه‌ و هیاهوی شهرنشینی به لذت دل سپردن به رهایی در دل طبیعت فرامی‌خواند.

دفراز، پلنگ دره، دشتویل، راجعون، پشتهان، چره، چلکاسر، گنبگ، رشی وسی‌دشت از دیگر روستاهای زیبا و چشم‌نواز پیرامون استخرگاه هستند.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04