لوگو امرداد
به پاس یک عمر پژوهش در حوزه‌ی ایران باستان

نکوداشت باربارا کائم باستان‌شناس لهستانی برگزار می‌شود

باربارا کائم، باستان‌شناس  و ایران‌پژوه لهستانیآیین نکوداشت پروفسور «باربارا کائم» باستان‌شناس و ایران‌پژوه لهستانی به پاس یک عمر پژوهش در حوزه باستان‌شناسی ایران دوره‌ی ساسانی از سوی دبیرخانه‌ی دائمی همایش‌ها و همکاری‌های علمی دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این باستان‌شناس لهستانی که استاد تمام دانشگاه ورشو لهستان در حوزه‌ی باستان‌شناسی است به پژوهش در حوزه‌ی ایران باستان، ایدئولوژی در هنر ایرانی، معماری دوره ساسانی، دوره باستان‌شناسی آسیای مرکزی کهن و مذهب در دوره باستان نیز  دلبستگی دارد و تا کنون پژوهش‌های گوناگونی در این حوزه‌ها انجام داده است.

وی که هموند (:عضو) هیات‌های مشترک گوناگون باستان‌شناسی در ایران و کشورهای همسایه است، در کاوش‌هایی مانند هیات مشترک ایران و لهستان در پروژه‌ی سد سیوند و منطقه سرخس در ترکمنستان شرکت داشته و کتاب‌هایی مانند «بناهای تاریخی آبادی سرخس» در سال ۲۰۰۸، «هنر در ایران باستان» و «ایدئولوژی پادشاهان ایرانی در دوره ساسانیان» را نوشته است.

در آیین سپاس‌داری از پروفسور بارباراکائم متخصصانی چون «ماچئی فالکووسکی»، «ژاله آموزگار»، «روزبه زرین‌کوب”»، «دوید مایر”» «میثم لباف خانیکی»، «آناهیتا شاهرخی»، «علیرضا دولتشاهی» و «علی شهیدی» سخنرانی می‌کنند.

این آیین یک‌شنبه ۳۱ شهریورماه 1398 خورشیدی،  ساعت ۱۵ در دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30