لوگو امرداد
گزارش انجمن زرتشتیان تهران، دوشنبه چهارم شهریورماه

کمیسیون خدمات هر دوشنبه آماده پاسخگویی به همکیشان

هیات مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران در بیست‌وسومین نشست هفتگی پیرامون پرسش یکی از بازرسان، گزارش از روند پیگیری تولیت موقوفه‌ی گیو، اعلام آمادگی کمیسیون خدمات در پاسخگویی به همکیشان و مواردی دیگر به گفت‌وگو پرداختند.

کمیسیون روابط عمومی و مددکاری اجتماعی؛ دو مصوبه رای‌گیری نشد

  • 19 مهرماه 1398 خورشیدی به عنوان روز پرسش و پاسخ انجمن زرتشتیان تهران تصویب شود. (رای‌گیری نشد.)

به شوند همزمانی با برگزاری گهنبار چهره‌ی ایاثرم‌گاه دو نوبت در خانه‌ی نرگس، این مصوبه برای بررسی بیشتر، تصمیم‌گیری به نشست آینده واگذار شد.

  • با درخواست یکی از همکیشان درباره‌ی 60 درصد تخفیف شهریه مهدکودک فرزندشان برای یکسال تحصیلی موافقت شد. (رای‌گیری نشد، هفته‌ی آینده دوباره در نشست مطرح خواهد شد.)

-‌ فرشاد فرهی‌فر، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران، چگونگی برآورد میزان 60 درصد تخفیف را جویا شد و پرسید: آیا درخواست دهنده پیشنهاد داده یا از سوی کمیسیون این میزان تخفیف در نظر گرفته شده است؟ این اعمال تخفیف مانند مصوبه‌های تخفیف برای ساختمان کمیسیون موقوفات است.

وی در ادامه به کمیسیون روابط عمومی و مددکاری اجتماعی پیشنهاد داد، میزان تخفیف‌ها به صورت قاعده و قانون نوشته شوند تا در دیگر کمیسیون‌ها مانند کمیسیون موقوفات نیز استفاده شود.

-کورش ساسانی، فرنشین کمیسیون موقوفات، اعتماد به بررسی و نتیجه‌گیری کمیسیون‌ها را یکی از ملاک‌های رای به مصوبه‌ها دانست.

  • درخواست یکی از همکیشان مبنی بر رایگان شدن سرویس فرزندشان با 18 رای موافق هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران تصویب شد.
  • مصوب شد برای سال تحصیلی 99-98 که شهریه‌ی نام‌نویسی یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان است. برای فرزند دوم دویست و پنجاه هزار تومان تخفیف، برای فرزند سوم هفتصد و پنجاه هزار تومان تخفیف، و فرزند چهارم به بعد رایگان شود.
  • مصوب شد که برای سال تحصیلی 98- 99 برای فرزندان زرتشتی، برای فرزند دوم دویست و پنجاه هزار تومان تخفیف، برای فرزند سوم هفتصد و پنجاه هزار تومان تخفیف، و برای فرزند چهارم به بالا رایگان در نظر گرفته شود. 18 رای موافق تصویب شد.)
  • با توجه به درخواست بنیاد فرهنگی جمشید و سالنامه راستی، موافقت شد که روز سه‌شنبه 12 شهریورماه، تالار ایرج برای برگزاری همایش سالگرد بزرگداشت هفتادمین سال صنعت چاپ زرتشتی در اختیار این دو سازمان قرار بگیرد.

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران پیشنهاد داد تا مسوولیت مستقیم این همایش به چاپخانه‌ی راستی داده شود.

مصوبه‌های کمیسیون موقوفات؛ تعدیل اجاره بها

  • تعدیل اجاره بهای یکی واحدهای ساختمانی در میدان گلها، که یکی از همکیشان درخواست کننده بوده مصوب شد.
  • تعدیل اجاره بهای سرقفلی مغازه‌ای در خیابان انقلاب مصوب شد.
  • تعدیل اجاره بهای سرقفلی مغازه‌ای رو‌به‌روی پارک دانشجو مصوب شد.

-‌ رامین خسروی، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی رای نیاوردن برخی از مصوبه‌ی تعدیل اجاره و گفت‌وگوی دوباره با مستاجران سخن گفت: در نشست گذشته یکی از تعدیل اجاره بها رای نیاورد. اما این هفته با افزایش آن رای موافق گرفت. درست است که این موضوع از نظر مالی خوب است اما انجمن از نظر اعتباری هزینه کرده است. این که هموندان کمیسیون موقوفات که یکی از آنان فرنشین انجمن نیز است، روی مبلغی توافق می‌کنند و در این‌جا رد می‌شود، دوباره ببرند کمیسیون و بحث کنند، صورت خوبی ندارد. راهکارهای مختلفی وجود دارد. باید از این رقمی که با مستاجر صحبت شده و نهایی است مطمئن بشویم.ابتدا کمیسیون موقوفات پیش‌مصوبه‌ای یا فهرستی بدهند و بگویند که می‌خواهیم قیمت‌ها را تغییر بدهیم. اگر دوستان موافق بودند با مستاجر بحث کنیم. اما اگر به همین روال باشد بحث‌ها بالا می‌کشد و این در شان انجمن نیست.

مصوبه‌های کمیسیون مالی

  • هزینه چهار نفر کارگران قصرفیروزه در امرداد ماه، 86 میلیون و 800 هزار ریال
  • تسویه‌ی تنخواه کتابخانه‌ی یگانگی از تاریخ دوم تا 25 امردادماه 1398 مبلغ 2 میلیون و 930 هزار ریال.
  • تسویه‌ی تنخواه دبیرخانه از تاریخ 29 امردادماه تا چهارم شهریورماه 1398، مبلغ 54 میلیون و 950 هزار و 600 ریال
  • تسویه‎ی تنخواه کمیسیون موقوفات به مبلغ  8 میلیون و 720 هزار ریال
  • هزینه جاری پذیرشگاه پارسایی به مبلغ 3 میلیون و 250 هزار ریال

گزارش کمیسیون خدمات

-‌ مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران گزارشی از یک نامه‌ی رسیده به این کمیسیون با عنوان دلسوزان جامعه و کسانی که دغدغه‌ی جامعه را دارند، خبر داد: نامه‌ای از شماری از همکیشان داشته‌ایم که خودشان را دلسوزان جامعه معرفی کرده‌اند و گفته‌اند که دغدغه‌های جامعه را دارند. این نامه را به انجمن پست کرده‌اند. شماره تلفن و آدرس پستی هم نوشته‌اند. پرسش‌هایی درباره‌ی گزینش مدیر اجرایی سازمان پذیرایی مطرح کرده‌اند و گفته‌اند که اگر پاسخ‌شان داده نشود به وزارت کشور خواهند رفت. شماره تلفن را گرفتیم، کسی جواب نداد. آدرسی هم که داده‌اند آدرس شرکتی است. مراجعه کردیم، کسی قبول نکرد که این نامه را پست کرده است. ما دسترسی به آن‌ها نداریم. امضاهایی هم که کرده‌اند یا فقط اسم فامیل است، یا تنها امضاست. اسم و فامیل‌هایی هم که هست آنقدر به آن نام‌ها در جامعه زیاد است که دقیقا نمی‌دانیم چه کسانی هستند. در تارنمای امرداد هم یادداشت‌هایی به این نام‌ها نوشته می‌شود. اما چون برای همکیشان ارزش قایل هستیم از آن‌ها دعوت می‌کنیم که هر هفته، روز دوشنبه ساعت 16 با هماهنگی و اطلاع به فرنشین دبیرخانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران، به کمیسیون خدمات بیایند و پاسخ‌های ما را بشنوند. زمانی که گزینش امید فرهنگ برای مدیریت پذیرایی خبررسانی شد، اعلام کردیم که‌ آماده‌ی پاسخگویی به کسانی که پرسش دارند، هستیم.

گزارش کمیسیون موقوفات

-‌ با توجه به حجم سنگین موارد وکالتی و حقوقی انجمن، کمیسیون موقوفات تصمیم گرفت که با یکی از وکلای پایه یک دادگستری همکاری کند. ایشان در کمیسیون حضور یافت و با او گفت‌وگو کردیم. نامبرده متعهد شدند که مطالبات مسایل حقوقی انجمن را به ‌صورت مشاوره رایگان انجام دهند.

فرشاد فرهی‌فر معرف و پیشینه کاری وکیل را درخواست کرد و ساسان نیکنام در این باره گفت: من معرف این وکیل هستم. وی از سال 1383 به همراه همسرشان وکالت می‌کنند. در زمینه‌ی خلع ید املاک، تصرف عدوانی و تخلیه‌‌ی ملک تجربه دارد.

گزارش کمیسیون آموزش، اشتغال و جوانان

– مهدکودک پرورش هزینه‌های گردش‌های تفریحی و علمی انجام شده در امردادماه را اعلام کرده که کامبیز میزانیان بررسی و تایید کردند که برای پرداخت به کمیسیون مالی فرستاده شد.

– خانواده‌های چند نونهال مهدکودک پرورش نامه‌ای برای تخفیف شهریه 50 درصد نوشته بودند و چند نفر از پرسنل هم تخفیف خواستند که پس از هماهنگی با مدیریت مهدکودک مصوبه‌ی آن در هیات مدیره مطرح خواهد شد.

– رسیدگی به درخواست‌نامه‌ی تصویربرداری فیلمی به نام نیکلای مارکوف در دبستان گیو که نام کارگردان و تهیه‌کننده‌ی آن در نامه‌ آمده است. بنا شد کامبیز میزانیان شرایط را بررسی کند و در کمیسیون مطرح شود.

-افشین نمیرانیان یادآوری کرد که این کمیسیون سه مسوولیت آموزش، اشتغال و جوانان را دارا است و تاکنون به بخش آموزش پرداخته است.

گزارش درباره‌ی تولیت موقوفه‌ی گیو

فرخزاد اردشیریان، یکی از منتخبان برای تولیت موقوفه‌ی گیو، با اشاره به این که با راهنمایی افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران و هموند کمیسیون موقوفات، و کورش ساسانی، فرنشین کمیسیون موقوفات و آگاهی از قوانین موقوفات شکایت‌ طرح شده را پس گرفته‌اند، چکیده‌ای از روند کار را گزارش کرد: از یکم تیرماه، فرنشین انجمن نامه‌های رفع مسوولیت این 3 نفر را برای اوقاف و این افراد فرستاده و به آن‌ها اعلام شده است. اما نمی دانیم دلیل آن چیست که هربار آن‌ها را می‌بینیم می‌گویند چرا تحویل نمی‌گیرید؟ با یک دست پس می‌زنند و با دست دیگر پیش می‌کشند. من نمی‌دانم چه برنامه‌ای در پیش دارند. ولی با شدت بیشتر کارها را پیگیری می‌کنند. حکم تولیت ما سه ساله است ولی چون آنها دو دوره بوده‌اند فکر می‌کنند که تولیت مادام‌العمر است. به همین دلیل دوباره به دادگاه طرح شکایت کرده‌ایم. تاریخ 17 آذرماه را برای دادگاه جدید مشخص کرده‌ است. هفته‌ی پیش با قاضی صحبت کردیم، گفتند اگر تمام خوانده‌ها و خواهان‌ها یک روز این‌جا باشید من رای شما را نیم‌ ساعته صادر می‌کنم. مساله این‌جاست که نباید بگذاریم با رای دادگاه کنار بروند. این برای جامعه صورت خوبی ندارد. حتا می‌خواستیم در آیینی از زحمات‌شان قدردانی کنیم.وقتی نامه‌ای داده می‌شود که در تاریخ مشخص رفع مسوولیت شده، باید با دل و جان قبول کنیم.
به هر حال، هماهنگ کرده‌ایم که فردا (پنجم شهریورماه) جلسه باشد. با رستم خسرویانی نتوانستیم تماس بگیریم فردا با حضور دیگر اعضا و نماینده‌ی اوقاف، فعلا دستور موقت می‌گیریم. اما تا این زمان هیچ کاری انجام نداده‌اند و ما را بلاتکلیف گذاشته‌اند. امیدوارم بیایند و در جلسه شرکت کنند. تا به این صورت درنیاید که به حکم دادگاه بیرون بروند.

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی مدت اعتبار حکم تولیت گفت: احکام تولیت معمولا مادام‌العمر است. مگر این که زمان آن نوشته شده باشد. مثلا در مورد حکم تولیت که در زمان رستم خسرویانی، فرنشین گردش 43 انجمن زرتشتیان تهران،  بابت موقوفه رستم‌آبادیان صادر شده است، نوشته شده که این حکم تا زمانی اعتبار دارد که ایشان فرنشین انجمن هستند. در تمام سال‌های گذشته احکام تولیتی که از اوقاف شمال‌شرق می‌آمده حکم آن فرق داشته و سه ساله بوده است. در این حکم که از استان تهران صادر شده مدت اعتبار در آن نوشته نشده است. بنابراین، این تعبیر که مادام‌العمر هستند، نادرست نیست. براساس چگونگی انتخاب شاید می‌توان گفت زمانی که نمایندگی آنها از طرف انجمن سلب شد یعنی تولیتی ندارند ولی به لحاظ قانونی هنوز حکم تولیت را دارند. اما این مساله با روح وقف نامه در تضاد است.

– جمشید غریبشاهی و خدامراد مزداپور دیگر منتخبین تولیت موقوفه‌ی گیو نیز در نشست هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران باشنده بودند.

پرسش بازرس انجمن زرتشتیان تهران:

فهیم فرهادی، بازرس سال مالی 1398 انجمن زرتشتیان تهران پیش از دستور نشست با اشاره به حضور در کمیسیون موقوفات، پرسشی را در هیات‌مدیره مطرح کرد: مسایلی که در کمیسیون موقوفات به آن رسیدگی می‌شود بیشتر در ارتباط با قراردادهایی است که با مستاجران بسته می‌شود و سالانه باید این قراردادها امضا و تحویل مستاجر داده شود. گفته‌ها حاکی از آن است که ظاهرا خزانه‌دار از امضا قرارداد خودداری کرده است. دلیل آن چیست؟

– فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران با گفتن این که بر این باور است، هر کاری باید قانون مالی خاص خودش را داشته باشد، در پاسخ به پرسش مطرح شده از سوی بازرس انجمن افزود: بدون این که نام مستاجران را بدانم –شاید مهم نباشد- اما از پیشینه‌ی قراردادهای کمیسیون موقوفات هم با خبر نیستم و تا زمانی که از گذشته‌ی قراردادها آگاهی نداشته باشم چیزی را تایید و یا رد نمی‌کنم. بارها گفته‌ام که اگر در جلسه‌ی علنی نمی‌خواهید بگویید حداقل به اعضا هیات مدیره اطلاع بدهید که بر چه مبنایی یک واحد مسکونی از صد تومان شده است صد و پنجاه تومان، یا دویست تومان؟ همچنین اگر قرار است تخفیف داده شود باید از طریق کارگروه مددکاری انجام شود، این را باید بدانیم کمیسیون موقوفات فقط می‌تواند واحد مورد اجاره را پیشنهاد و اختصاص بدهد. بنابراین چون اطلاع کافی ندارم، چیزی هم نمی‌توانم بگویم.

-‌ فهیم فرهادی گفت: این پیشینه‌ی‌ای که به آن اشاره می‌کنید  به قدمت یک صد ساله‌ی انجمن و سال‌های طولانی انجمن برمی‌گردد. زمانی که به یکباره پس از نود سال وارد انجمن می‌شویم و بخواهیم آن پیشینه‌ی را یک‌جا به‌دست بیاوریم، این خواسته امکان‌پذیر نیست، بلکه براساس داشته‌های گذشته و فعلی انجمن تصمیم‌گیری می‌کنیم. هموندان کمیسیون مصوبه‌ای را تصویب و در نشست هفتگی هیات‌مدیره مطرح می‌کنند و هیات‌مدیره براساس آن، مصوبه را تصویب و یا رد می‌کند. زمانی که مصوبه‌ای  تصویب شد هیچ هموندی از هیات‌مدیره نمی‌تواند بگوید که چون من پیشینه‌ی شخص برای تنظیم قرارداد اجاره را ندارم، اجاره‌نامه را امضا نمی‌کنم. این خلاف روال جاری انجمن‌ها در این چندین و چند سال است.

-‌ فرانک زنده‌نوش از راهنمایی فهیم فرهادی سپاسداری کرد و گفت:  تا زمانی که من هستم این‌گونه است. بارها گفته‌ام که اگر فکر می‌کنید که من باعث شده‌ام که کارهای انجمن انجام نشود، همین لحظه انجمن را ترک می‌کنم و هیچ اصراری برای ماندن در این پست را ندارم. یادتان باشد کسی که با انجام یک امضا تعهد می‌کند  من هستم. تا زمانی که برای امضای خودم ارزش قایل هستم، چیزی را که ندانم چگونه است، امضا نخواهم کرد. ولی به هیچ‌وجه حاضر نیستم در پستی بمانم که به قول شما باعث عقب افتادن کارها بشود، در غیر این صورت به همین شیوه‌ای که دارم ادامه خواهم داد.

-‌ فهیم فرهادی از اعضا هیات مدیره خواست که این مطلب عنوان شده را درنظر داشته باشند و در رای‌گیری تجدید نظرخواهی کنند.

-‌ جمشید دارابیان، هموند انجمن زرتشتیان تهران، با اشاره به پژوهش روانشناسی اجتماعی گفت: نباید رو در روی هم بایستیم و از توانایی‎های یکدیگر بکاهیم. این را برای جامعه زرتشتی مناسب نمی‌دانم. باید هم‌افزایی و گفت‌وگو کرد و تلاش کنیم یکدیگر را قانع سازیم.

-‌ فرشاد خورشیدیان، بازرس سال مالی 98 انجمن زرتشتیان تهران، با اشاره به این که پیشتر در این باره گفت‌وگو شده ولی این گفت‌وگو به نتیجه‌‌ی صد درصد نرسیده است، گفت: در مورد تشخیص میزان گرفتن تخفیف و درصد آن، باید کمیته مددکاری و یا سازوکار دیگری در پیش گرفته شود. تشخیص آن مستلزم این است که سیستم منظم‌تری وجود داشته باشد. وی در ادامه پیشنهاد داد تا رای‌گیری شود کسانی که می‌خواهند تخفیف بگیرند، از کمیته‌ی مددکاری یا سازوکار دیگری استفاده کنند.

-‌ کامبیز میزانیان، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران، گفت: در این‌جا دو بحث هست. یکی کسانی که می‌گویند اجرا نمی‌کنیم و بحث کسانی که مدرک می‌خواهند. البته حق هر کدام از ماست که مدرک بخواهیم. چون در برابر هر تصمیمی که می‌گیریم مسوولیت داریم. اتفاقا بازرس‌ها مسوولیت بیشتری دارند. کسانی که باید پی‌گیر موضوع باشند، خود بازرس‌ها هستند.

-‌ افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران با اشاره به این که پرسش بازرس انجمن درست است، گفت: زمانی که مصوبه‌ای در انجمن وجود دارد و 21 هموند هیات‌مدیره تصمیمی را می‌گیرند و اساسنامه‌ی انجمن مشخص می‌کند که اسناد انجمن زمانی تعهدآور محسوب و به لحاظ مالی کامل می‌شود که خزانه‌دار انجمن آن را امضا کند باید آن را انجام بدهد. طبیعتا خزانه‌دار انجمن، نایب امضای بقیه است و به گونه‌ای ماموریت دارد که این کار را انجام دهد.

وی در ادامه گفت: «آرزوی من این است که خانم زنده‌نوش استدلال ما را بپذیرند. صراحتا هم گفته‌اند که تحت چه شرایطی امضا می‌کنند. به هر حال هیات‌مدیره هم باید تکلیف خودش را بداند . در نشست هیات‌رییسه با حضور بازرسان در این باره گفت‌وگو خواهد شد.

سخنران پیش از دستور نشست

بزرگمهر پرخیده پیش از دستور نشست چند پیشنهاد را مطرح کرد:

-‌ اگر درباره‌ی مصوبه‌های انجمن پرسشی هست حتما مطرح کنید چون روی رای‌ها اثر می‌گذارد.

– در صورت موافقت هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران کارگروه کمیسیون دایمی و کارگروه موقت تشکیل شود. برای مصوبه‌هایی که ناتمام مانده، یا انجام نشده و همچنین مصوبه‌هایی که اشتباه بوده یا با رای پایینی به تصویب رسیده، تصمیم به لغو آن مصوبه گرفته شود. هیچ مشکلی نیست که مصوبه‌هایی که مشکل‌دار است یا رای اکثریت را ندارد، لغو شود.

وی در بخشی از سخنانش تاکید و یادآوری کرد که هیات‌مدیره می‌تواند از حقوق خود بگذرد، اما این‌جا پای حق و حقوق جامعه در میان است و به هیچ‌وجه درست نیست از آن گذشت کنید. بزرگمهر پرخیده همچنین یادآوری کرد که تاکنون هیچ گزارشی از کمیسیون هفتم آگاهی‌رسانی نشده است.

بیست‌وسومین نشست هفتگی هیات مدیره‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران در نبود شاه‌بهرام سیروسی و با دیرکرد نیم ساعته‌ی بابک شهریاری از ساعت 18 و 50 دقیقه آغاز شد و یک ساعت به درازا کشید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

8 پاسخ

  1. از کمیسیون خدمات کمال تشکر را داریم که برای همکیشان وقت پاسخگویی گذاشتند.
    خانم شهریاری فرمودند جمعی از دلسوزان جامعه نامه نوشته اند و دغدغه دارن و در صورت عدم پاسخ به وزارت کشور گزارش خواهند داد. خانم شهریاری سئوال اینجاست که آنهایی که نامه را تهدید آمیز مینویسند ومانجمن زرتشتیان تهران را با وزارت کشور رو در رو میکنند دلسوزان جامعه هستند؟ دغدغه دارن ؟ یا اینکه از بیرون جامعه هستند ؟ کدام یک.
    از ماست که بر ماست

  2. آخه کی تو این دوره زمونه ۴ تا بچه داره که واسه بچه چهارم سرویس مدرسه رایگان کردید؟
    حداقل بچه سوم رایگان میکردید بعید تو این اوضاع کسی بیشتر از یک بچه داشته باشه

  3. بااینکه بسیار خوشحال از نوشتن طومار و اظهار وجود و علاقه در ارتباط با مسائل و مشکلات انجمن توسط کروهی به اصطلاح دلسوز هستم اما اینکه این برخی دوستان اسم و مشخصات مبهم و آدرس جعلی میدهند نشان از عدم دلسوزی و نداشتن شهامت و بیشتر غرض شخصی پنداشته میشود….

  4. با درود بر شما .هموندان جدید انجمن زرتشتیان که انقدر صریح و شفاف هستند.امیدوارم آقای فرهنگ بدانند و بخواهند که از راه مراجع قانونی .جلوی ناحق بایستند.به امید پیروزی حق

  5. با درود خدمت همکیشان گرامی با این فزایش قیمتی که مهد پرورش اعلام نموده گویا اکثرا میبایست به کمیته مدد کاری انجمن جهت گرفتن تخفیف مراجعه نماییم که امیدواریم بدون مراجعه هموندان محترم انجمن چاره ای بیاندیشند واما هزینه گردشهای علمی و تفریحی مهد پرورش که توسط والدین پرداخت میشود دوباره چه چیزی برسی و تایید شده و برای پرداخت به کمسیون مالی ارایه میشود.وبا تشکر از سرکار خانم زنده نوش شما در مجمع همگانی تراز و بیلان انجمن اعلام میکنید که ساختار انجمن ساختاری سنتی است و بعدتایید صورتهای مالی خزانه دار قبلی الان میفرمایید من برای امضا خودم ارزش قایل هستم و قراردادهای مستاجرین را تا از گذشته ان خبر نداشته باشم امضاءنمیکنم این دو به نظر شما در تضاد نیست .ودر پایان جا داره تشکر کرد از عزیزانی که جهت تعیین تکلیف موقوفه رستم گیو در تلاشندوامیدواریم این مهم هرچه سریعتر به بهترین نتیجه مطلوب برسد.

  6. همانهایی که باعث برکناری اقاي فرهنگ شدند الان در قالب دلسوزان جامعه باز هم میخواهند این کار را تکرار کنند و کسی که مدیریت این افراد را هم بر عهده دارد کاملا مشخص هستش زیر نظر چه کسی هست .امیدوارم انجمن تسلیم اینگونه افراد نشود و به راهش ادامه بدهد

  7. خانم زنده نوش این مورد که املاک عمومی زرتشتیان است و گروهی خاص در اختیار گرفتن و سالیان سال خوش نشینی کردن را به یقین سخت گیری کنید آقای دارابیان گفته بودن شفاف سازی بشه نام مستاجران با مشخصات ملک و اجاره بها و این که چند سال هست خوش نشین هستند را اعلام کنید دیدگاه عمومی میتواند راهکاری برای کمیته ی مددکاری باشد

  8. منطق رایگان شدن شهریه مهد کودک برای فرزند چهارم را نمی دانم ، ولی با این وضع مخارج نگهداری بچه کمر شکن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01