لوگو امرداد

بازدید شهردار ناحیه از مجتمع رستم باغ

مهندس مجید عرب شهردار ناحیه 5 منطقه 4 تهران با همراهی مسوولان شهرداری حوزه مدیریت شهری از مجتمع مسکونی رستم باغ بازدید کرد.
این دیدار با باشندگی فرخزاد اردشیریان (مدیرعامل)، جمشید هرمزدیاری، جمشید غریب‌شاهی یزدی، خدامراد مزداپور هموندان هیات امنای موقوفه‌ی رستم گیو و شیدا پوربهمردیان کارمند موقوفه گیو، بامداد چهارشنبه چهارم آبان‌ماه 1401 خورشیدی انجام شد. هیات امنای موقوفه گیو با مهندس عرب، شهردار ناحیه تهرانپارس غربی و هیات اجرایی حوزه شهری به گفت‌وگو پرداختند و شهردار ناحیه از نزدیک در جریان مشکلات مجتمع مسکونی رستم باغ قرار گرفت.

مجتمع بزرگ فرهنگی، اجتماعی و مسکونی رستم‌باغ در تهرانپارس دربردارنده‌ی آدریان (معبد)، کتابخانه، تالار گردهمایی برای برگزاری آیین‌های دینی و بیش از 90 دستگاه ساختمان برای بهره‌برداری خانواده‌های زرتشتی یکی از دوراندیشی‌ها و دهش‌های نیک‌اندیشانه‌ی به یادگار مانده از ارباب رستم گیو است. باغی که در میان مردم تهرانپارس به «رستم باغ» شناخته می‌شود، 65 سال پیش به کوشش  ارباب رستم گیو از زرتشتیان دیندار و نیکوکار ساخته و وقف شده است. ارباب رستم گیو را به سخت کوشی، نیکوکاری و نیک‌اندیشی می‌شناسند و از او به نیکی یاد می‌کنند. رستم گیو پس از درگذشت ارباب کیخسرو شاهرخ، تا پایان گردش 28 انجمن زرتشتیان، فرنشین این انجمن بود و از دوره‌ی چهاردهم تا نوزدهم مجلس شورای ملی، نمایندگی ایرانیان زرتشتی را بردوش داشت. ارباب رستم گیو برپایه‌ی باور راستین خود هماره زندگی پربارش درپی تلاش برای آسایش و شادی دیگران بود و آثار نیک و ارزنده‌ا‌ی که از وی در سراسر کشور بنیاد گرفته، گواه این حقیقت است.

r1 r2 r3 r4 r5 r6 r7 r8

عکس‌های رسیده است.

1353

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. با سپاس از اقدامات خوب هیت مدیره رستم باغ چرا در مورد سابقه و تخریب و از بین رفتن مجموعه تاریخی آب انبار گیو اطلاع رسانی نمیشود

  2. رستم باغ در حال ویرانی است ، متاسفانه به هیچکدام از ساختمان های وقفی رسیدگی نمی شود ، حال بگذریم که ادریان تهران هنوز سرویس بهداشتی مناسب ندارد ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06