لوگو امرداد

گزارش انجمن زرتشتیان تهران از یادواره اشو زرتشت

اشو زرتشت 1کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران با انتشار گزارش، از همازوری همکیشان دست‌اندرکار برگزاری آیین سالگرد درگذشت اشو زرتشت سپاسگزاری کرد.

در گزارش روابط عمومی انجمن زرتشتیان تهران منتشرشده 29 دی‌ماه 1401 آمده است: آیین بزرگداشت درگذشت اشوزرتشت اسپنتمان به گونه‌ی شایسته‌ای امسال نیز روز خورایزد گاهشمار زرتشتی برابر با پنجم دی ماه خورشیدی برگزار شد. در برگزاری این آیین گروهی از همکیشان نیز به یاری انجمن آمدند و نقش پررنگی در برگزاری شایسته‌ی این آیین داشتند.

بر پایه‌ی این گزارش، کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران، افزون بر قدردانی از همکاران دبیرخانه‌ی انجمن از همازوری همکیشان به شرح زیر سپاسگزاری کرد:

  • از همه‌ی همکیشانی که در مراحل پخت و توزیع آش در شب چهارم و روز پنجم تلاش بسیاری کردند.
  • سرکار خانم خادم مانند هر سال در روزهای سوم و چهارم دی در آتشکده مدیریت پذیرایی از دیگر همکیشانی که در برگزاری این آیین با انجمن همازوری کردند را به عهده داشتند و مانند هر سال هزینه صبحانه را هم پرداخت کردند.
  • از آقای رستم جمشیدی که مانند همیشه مدیریت پختن آش خیرات را به عهده داشتند. البته ایشان هر سال خودشان خریدهای آش را هم انجام می‌دادند ولی امسال این کار را برادرشان آقای بهرام جمشیدی با همراهی آقای شاهرخ سلامتی یکی از یاران کمیسیون خدمات به نحو احسن به انجام رساندند. همچنین این دو همکیش ارجمند هزینه لرک جشن اشوزرتشت در تالار ایرج را بنامگانه عزیزانشان به عهده گرفتند.
  • آقای رویین‌تن نمیرانیان مانند هر سال پخت نان درگذشت اشوزرتشت را به طور رایگان انجام دادند. برش و بسته‌بندی نان نیز به عهده ایشان بود.
  • با هماهنگی کمیسیون خدمات با گرامی انجمن موبدان، مراسم جَشَن سال اشوزرتشت در ساعت 8:30 بامداد روز خیر (خور) ایزد با آوای موبد کورش بلندی در تالار ایرج و حضور همکیشان برگزار شد و در ساعت 10 بامداد با حضور موبد پدرام سروش‌پور و دیگر موبدان اوستا‌خوانی گروهی و سخنرانی موبد سروش‌پور در آرامگاه قصر فیروزه برگزار شد.

پس از آن به اتفاق آقای دکتر اختیاری و آقای دکتر نمیرانیان و تعدادی از اعضای انجمن تهران بر سر مزار ارباب کیخسرو شاهرخ حاضر شدیم و خدمات آن روانشاد را برای جامعه زرتشتی، گرامی داشتیم.

  • موبدان گرامی در سالن آرامگاه با درخواست همکیشان برای درگذشتگانش اوستا خواندند و همکیشان هم مانند هر سال از مزار درگذشتگانش دیدن کردند. عده‌ای با خودروهای شخصی و عده‌ای هم از اتوبوس‌هایی که در میدان سلماس، آدریان تهران، سنایی، رستم باغ، صادقیه و نیلوفر در ساعت‌های اعلام شده، در آرامگاه حضور یافتند و اتوبوس‌ها در ساعت‌های مقرر هم به مکان‌های خود بازگشتند.
  • دهشمندان که برای برگزاری مراسم پنجم دی‌ماه به حساب ذکر شده انجمن کمک کردند مبلغ 93.410.000 ریال و مبلغی که همکیشان در دبیرخانه یاری رساندند، مبلغ 292.500.000 ریال است. مبلغ شمارش شده از صندوقی که در آدریان تهران بود، 16.587.000 ریال و صندوقی که آرامگاه بود مبلغ 38.430.000 ریال که جمعا مبلغ 440.927.000 ریال بود.

گزارش کمیسیون خدمات حاکی‌ست، کل هزینه‌های برگزاری این مراسم 969.165.000 ریال در این سه روز (ناهار، آش، سرویس و …) بود.

قابل ذکر است هر سال کمک های مردمی با هزینه ها تقریبا برابر می شد، اما امسال اگرچه میزان کمک مردم بیشتر بود، ولی بدلیل گرانی های سرسام آور، کسری مبلغ 528.238.000 ریال از هزینه برگزاری مراسم را انجمن زرتشتیان تهران پرداخت کرد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30