لوگو امرداد
در نشست آموزشی سازمان زنان زرتشتی بررسی شد

دستیابی به تندرستی در دوران سالمندی با توجه به امنیت سالمند

سلامتی و سبک زندگی فعال یکی از اهداف مهم برای اکثر  سالمندان است که با انتخاب شیوه‌ی تغذیه مناسب، بررسی‌های مرتب پزشکی، فعالیت بدنی، پشتیبانی اجتماعی و توجه به امنیت فرد سالمند قابل‌ دستیابی هستند.

مهرزاد بابائی، کارشناس ارشد پرستاری به نیازهای مهم سلامت و حفظ ایمنی سالمندان پرداخت و راهنمایی‌هایی برای بهره‌مندی این افراد از یک زندگی سالم و پویا ارایه کرد.

بسیاری از سالمندان ترجیح می‌دهند به تنهایی و در منزل شخصی خود به صورت مستقل زندگی کنند. در این‌گونه موارد اطمینان از ایمن بودن خانه امری ضروری است چرا که ممکن است با رخداد اتفاق‌هایی مانند زمین خوردن، آتش‌سوزی یا مسمومیت دارویی و غذایی یا حوادث، رویداد ناگواری رخ دهد. به همین دلیل بایسته است خانه‌ای که فرد یا افراد سالمند در آن زندگی می‌کنند از هر نظر ایمن باشد. مهم‌ترین مساله در دوران سالمندی افزون بر آرامش روحی و تامین مالی، توجه به سلامت جسمانی سالمندان به ویژه برای سالمندانی است که به تنهایی زندگی می‌کنند. از این رو باید به نکات ایمنی برای جلوگیری از افتادن و زمین خوردن در سنین بالا به ویژه در فصل زمستان و بارندگی توجه کرد. همچنین به نکات ایمنی در مناسب سازی محیط منزل مانند کف‌ آشپزخانه، حمام و دستشویی اشاره شد.

با گذشت زمان و  رسیدن فرد به میان‌سالی تغییراتی در ساختار بدن رخ می‌دهد. در بخشی از نشست آموزشی سازمان زنان زرتشتی که دوشنبه دوم دی‌ماه 1398 خورشیدی برگزار شد، مهرزاد بابایی کارشناس ارشد پرستاری از مشکلات سالمندی در رابطه با ضعف بینایی، شنوایی، کاهش توده عضلانی و پوکی استخوان، کم کاری تیرویید، سرگیجه، دیابت و یا افت قند خون سخن گفت.

مهرزاد بابائی، کارشناس ارشد پرستاری

مهرزاد بابائی، کارشناس ارشد پرستاری

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

فرتورها رسیده است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09