لوگو امرداد
شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد

افزوده شدن روز زایش اشوزرتشت به سالنمای رسمی کشور

ششم فروردین‌ماه به نام روز زایش اشوزرتشت در سالنمای رسمی کشور ثبت شدششم فروردین‌ماه زادروز اشوزرتشت، تنها پیامبر ایرانی، به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالنمای رسمی کشور ثبت شد. گزارش خبرگزاری ایسنا از نشست 825 شورای عالی انقلاب فرهنگی روز سه شنبه سوم دی‌ماه 1398 به ریاست حسن روحانی را در دنباله می‌خوانید:

«به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از ارائه گزارش کمیته فرهنگ و تمدن اسلامی از سوی دبیر این کمیته ، طی سخنانی تاکید کرد: مهم است که در شرایط امروز ، هویت ایرانی و اسلامی را از این طریق احیا کنیم و روحیه اعتماد را در نسل جوان جامعه برای پیشرفت کشور تقویت نمائیم.

وی با بیان این‌که «علت تشکیل تمدن اسلامی قدرت جذب و تحمل بالای مسلمانان بود»، اظهار داشت: جهان اسلام همه آنچه را در کل جهان وجود داشت با قدرت جذب بالای خود جمع کرد، پرورش و توسعه داد و با افزودن به آن، تحول بزرگی ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش وزارت خانه های آموزش و پرورش و علوم ، تحقیقات و فناوری در آشنا کردن نوجوانان و جوانان با ظرفیت های فرهنگ و تمدن اسلامی، تصریح کرد: این قدرت جذب مسلمانان که باعث شد این کار بزرگ انجام گیرد باید برای جوانان و نوجوانان تشریح و تبیین شود که بدانند اسلام چنین قدرتی داشته که همه علوم را جذب کرده و با توسعه آن، تمدن ساز بوده است.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت آشنایی نسل جدید با تاریخ و تمدن پرافتخار ایران و اسلام گفت:علاوه بر ثبت، تشریح و تبیین ارزش های تمدن ایران و اسلام  می بایست با تولید فیلم های کوتاه از ظرفیت های نوین ارتباطی و فضای مجازی نیز برای آشنایی جوانان و نسل نوپای کشور بهره برد و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را یک فرصت بزرگ تلقی کرد.

وی در عین حال تاکید کرد: البته در دنیای امروز باید در کنار کار تاریخی ، در تولید علم نیز تلاش کرده وکارهای نوینی انجام دهیم.

در هشتصد و بیست و پنجمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور همچنین علاوه بر ارائه گزارش کمیته فرهنگ و تمدن اسلامی از سوی دبیر این کمیته، اضافه شدن 10 مناسبت به تقویم کشور در دستور کار قرار گرفت و به تصویب اعضا رسید که اسامی روزها به این شرح است:

1.    پانزدهم رمضان به نام روز تکریم خیرین،

2.    ششم فروردین به نام روز ولادت زرتشت،

3.    سوم اردیبهشت  به نام  سالروز شهادت امیر سپهبد قرنی،

4.    سوم اردیبهشت  به نام روز معماری،

5.   هفتم تیر به نام  سالروز بمباران شیمیایی سردشت،

6.   چهارم امرداد به نام روز بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی،

7.   هشتم امرداد به نام روز بزرگداشت شیخ شهاب الدین سهروردی،

8.   هجدهم امرداد به نام روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم،

9.    پنجم مهر همزمان به نام روز گردشگری،

10.     چهاردهم اسفند به نام روز ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه

موضوع ظرفیت ها و چالش های علم و فناوری آخرین دستور کار این جلسه شورا بود که اعضا موضوع آئین نامه جذب و ارتقاء را مورد بحث و بررسی قرار دادند».

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. تذکر به وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی درمجلس.
    ۲۰ فروردین ۱۳۸۷

    دستور ثبت زاد روز زرتشت و تاریخ در گذشت این پیامبر در تقویم ایران.
    گذر روزها درگاه شماری هر کشوری یادآور رویدادها، حماسه ها و باورهای افتخار آفرین وشکوهمند آن ملت است.
    بیگمان یادآوری نقش و جایگاه پیامبران که برای رستگاری انسان از سوی خداوند برگزیده شده اند. مردم را به معنویت و ایمان به ارزش های نیک فرا می خواند.
    در تقویم رسمی کشور ایران، تاریخ تولد پیامبران الهی به نیکی ثبت شده و لازم است تا روز خورداد از ماه فروردین(ششم فروردین) وروز خور از ماه دی(پنجم دی) نیز به عنوان روز زایش درگذشت پیامبر باستانی کشور ایران یادآوری و ثبت گردد.
    برگرفته از تارنمایwww.kniknam.com
    گزینه دوران نمایندگی
    بخش تذکر به مسئولین

  2. امید که با پیگیری های نستوهانه فرهیختگان میهن و پایندگان فرهنگ ایران بزرگ جشن ها و یادبود چهره های تابناک این کهن بوم چون : جشن های مهرگان ، سده و روز کورش بزرگ در سالنمای ایرانی ثبت گردد.

  3. خبر بسیار خوشایندی بود، اما ایکاش بجای" روز ولادت زرتشت" جمله ی " زادروز اشو زرتشت" ثبت می شد.

  4. سالنمای 99 که چاپ شده چرا دیر تصویب شد مبارک سالنمای 1400 باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-26