هفتمین آیین درختکاری امرداد برگزار شد

کاشت سرو به آیین نیاکانی (بخش یکم، برای تندرستی نیکان و وهان)

هفتمین آیین درختکاری امرداد با آرزوی تندرستی برای نیکان و وهان و به یادبود درگذشتگان، امردادروز از اسفندماه (یکم اسفندماه) 1401 خورشیدی با کاشت 125 درخت، با همراهی شماری از سفارش‌دهندگان در بوستان زیتون برگزار شد.

در آغاز این آیین بابک سلامتی سردبیر و مدیرمسوول امرداد با اشاره به جایگاه درخت سرو به‌عنوان درختی چهارفصل و همیشه‌سبز و نمادفرهنگ جاودانه‌ی ایران که نشانه‌های آن در سنگ‌نگاره‌های تخت‌جمشید و در ادبیات ایران به‌ویژه در شاهنامه به روشنی پیداست، گفت: برگزیدن روز امرداد از اسفندماه، برای کاشت این درختان از این روی بوده است که امرداد در فرهنگ زرتشتی نماد جاودانگی و نگاهبان رستنی‌ها است.

دکتر اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس از باشندگان در این آیین بود.

آیین درختکاری با اوستاخوانی (اوستای تندرستی و اوستا برای شادی روان درگذشتگان) موبد کورش بلندی و موبد آبتین کشاورزی آغاز شد.

بخش یکم این گزارش مربوط به کاشت درخت‌ برای تندرستی نیکان و وهان است.

ادامه‌ی فرتورهای هفتمین آیین درختکاری امرداد را در گزارش‌های بعدی ببینید.

 

بوستان زیتون در خیابان ایرانشناسی

بابک سلامتی، سردبیر و مدیرمسوول هفته‌نامه‌ی امرداد

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس

موبدان از راست: آبتین کشاورزی و کورش بلندی

فرتور از همایون مهرزاد است.

2393

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *